Powrót na góre

foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
"Dzieci są jak motyle na wietrze. Niektóre potrafią latać wyżej niż inne, ale każde z nich lata najlepiej jak może." Clare Morrall

Klasa 4

Kiedy mówisz o tym, że lubisz (like)/uwielbiasz (love)/nienawidzisz (hate) czegoś robić, to pamiętaj, że zawsze musisz użyć po nich czasownika z końcówką -ing.

Np. Lubię pływać. = I like swimming.

Nienawidzę biegać. = I hate running.

Uwielbiam jeść czekoladę. = I love eating chocolate.

Zadanie:

6,7 - str. 111 - zksiążka ucznia

4 - str. 109 - zksiążka ucznia

3 str. 69 - zeszyt ćwiczeń

Ćwiczenia:

https://quizlet.com/247929095/level-a1-lesson-82-out-of-class-flash-cards/


Klasa 7

First Conditional - Pierwszy okres warunkowy

Struktura zdania w pierwszym okresie warunkowym wygląda następująco:

if + Present Simple , WILL + bezokolicznik

lub

WILL + bezokolicznik   if + Present Simple

Jak widać w pierwszym zdaniu, po słówku IF nie używamy czasu przyszłego (will), mimo że w tłumaczeniu taki czas występuje. To bardzo ważna zasada! Wstawiamy zawsze czas Present Simple!

Zadanie 5 str. 99 - książka ucznia - przepisz i przetłumacz 

Zadanie 1,2 str. 93 - zeszyt ćwiczeń

Ćwiczenia:

https://quizlet.com/246622264/level-a2-lesson-85-school-and-education-szkola-i-edukacja-flash-cards/

3-4 latki  

Słownictwo

Shapes - kształty

circle koło
triangle trójkąt
square kwadrat
big duży
small mały

Ćwiczenia:

Poproś dziecko o pokolorowanie obrazka.

Karta pracy


5 latki 

Słownictwo

Vehicles Pojazdy
car samochód
bus autobus
bike rower
train pociąg
tractor traktor
lorry ciężarówka
motorbike motocykl
scooter hulajnoga


Ćwiczenia:

Wytnij i ułóż.

Karta pracy


Klasa 2

Cele lekcji:

Nauka nazw elementów krajobrazu.

Gramatyka:

There`re three mountains.

Tam są trzy rzeki.

There're..... - Tam są......

Zadania

Zadanie 6 str. 54 - książka ucznia

Zadanie 3,4 str. 51 - zeszyt ćwiczeń

Zadanie 5 str. 52 - zeszyt ćwiczeń


Klasa 3

Cele lekcji:

Nauka nazw roślin i zwierząt.

Gramatyka: Present Simple - przeczenia don't

Lions don't eat grass.

Lwy nie jedzą trawy

Zadania:

Zadanie 7 str. 54 - książka ucznia 

Zadanie 3,4 str. 51 - zeszyt ćwiczeń

Zadanie 5 str. 52 - zeszyt ćwiczeń


Klasa 4

Sport

Zadanie:

2 - str. 109 - zksiążka ucznia - przepisz i przetłumacz

4 - str. 109 - zksiążka ucznia

1,2,3,4 str. 68 - zeszyt ćwiczeń

Ćwiczenia:

https://quizlet.com/247929039/level-a1-lesson-81-sports-dyscypliny-sportu-flash-cards/


Klasa 5

Zadanie 10 str. 121 - ksiązka ucznia

Zadanie 1,2 str. 76 - zeszyt ćwiczeń


Klasa 6b

Temat: Pisanie

Zadanie 7 str. 116 - książka ucznia - napisz opowiadanie 

Zadanie 4 str. 73 - zeszyt ćwiczeń

Ćwiczenia:

https://quizlet.com/385444934/level-a2-lesson-86-flash-cards/


Klasa 7

First Conditional - Pierwszy okres warunkowy

Struktura zdania w pierwszym okresie warunkowym wygląda następująco:

if + Present Simple , WILL + bezokolicznik

lub

WILL + bezokolicznik   if + Present Simple

Jak widać w pierwszym zdaniu, po słówku IF nie używamy czasu przyszłego (will), mimo że w tłumaczeniu taki czas występuje. To bardzo ważna zasada! Wstawiamy zawsze czas Present Simple!

Zadanie 7 str. 98 - książka ucznia 

Zadanie 1,2 str. 92 - zeszyt ćwiczeń

Ćwiczenia:

https://quizlet.com/246622179/level-a2-lesson-83-flash-cards/

https://quizlet.com/246622220/level-a2-lesson-84-out-of-class-flash-cards/

 

Klasa 4

Powtórzenie:

Zadanie:

1,2,3,4,5 - str. 66 - zeszyt ćwiczeń

Rozwiąż!

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdTXaTW0YO3aAOM2WvSzGwhgQgQSFp_MM0zoEuX8uM1V60-Hw/viewform?usp=sf_link


Klasa 5

Zadanie 4 str. 120 - ksiązka ucznia

Rozwiąż!

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScEu-DqCAWGXdFJTKRtpYHdCF6AaHORWJ_kldomQWTRktGC0g/viewform?usp=sf_link


Klasa 7

Zadanie 4 str. 97 - książka ucznia - przepisz i przetłumacz 

Zadanie 5 str. 97 - książka ucznia

Zadanie 1,2 str. 91 - zeszyt ćwiczeń

Ćwiczenia:

https://quizlet.com/246622179/level-a2-lesson-83-flash-cards/

Rozwiąż!

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeARxHGju_HNfn1oh465-jp3OBrukvNtKGYd5hH_JyZQHoDlA/viewform?usp=sf_link


Klasa 8

W dniu dzisiejszym, zgodnie z zapowiedzią, należy przystąpić do testu z Unitu 7. Na rozwiązanie testu macie 120 minut - czas liczony jest od momentu rozpoczęcia testu. Do testu można podejść tylko raz o dowolnej porze w dniach 12.06.2020 - 13.06.2020. W razie pytań proszę o kontakt na Messengerze.

Link do testu:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSc__LJWjg219YO2Ngs702eUsV6JPvRhKpo6jYLYt86hOBmOsA/viewform?usp=sf_link

Klasa 6b

Temat: Czytanie

Zadanie 3 str. 115 - książka ucznia - przepisz i przetłumacz 

Zadanie 1 str. 115 - książka ucznia

Zadanie 5 str. 72 - zeszyt ćwiczeń

Ćwiczenia:

https://quizlet.com/385442417/level-a2-lesson-85-good-manners-dobre-maniery-flash-cards/

Rozwiąż!

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScjaL4rk9nYpoVhxdvfXrzNi2gNZGf2UAmyFuBTBDis-jnZ2Q/viewform?usp=sf_link

3-4 latki  

Słownictwo

Shapes - kształty

circle koło
triangle trójkąt
square kwadrat
big duży
small mały

Ćwiczenia:

Poproś dziecko o pokolorowanie obrazka.

Karta pracy


5 latki 

Słownictwo

Vehicles Pojazdy
car samochód
bus autobus
bike rower
train pociąg
tractor traktor
lorry ciężarówka
motorbike motocykl
scooter hulajnoga


Ćwiczenia:

Zagraj w grę.

https://www.eslgamesplus.com/transportation-vocabulary-esl-interactive-board-game-2/


Klasa 2

Cele lekcji:

Nauka nazw elementów krajobrazu.

Gramatyka:

There`s a river.

Tam jest rzeka.

There's..... - Tam jest......

Zadania

Zadanie 2 str. 52 - książka ucznia - przepisz do zeszytu i przetłumacz. 

Zadanie 1,2 str. 50 - zeszyt ćwiczeń


Klasa 3

Cele lekcji:

Nauka nazw roślin i zwierząt.

Zadania:

Zadanie 2 str. 52 - książka ucznia - przepisz do zeszytu i przetłumacz. 

Zadanie 1,2 str. 50 - zeszyt ćwiczeń


Klasa 4

Powtórzenie:

Zadanie:

1,2,3,4,5,8 - str. 104 - ksiązka ucznia


Klasa 5

Powtórzenie

Zadanie 9,10,11 str. 119 - ksiązka ucznia


Klasa 6b

Temat: Mówienie 

Zadanie 3 str. 114 - książka ucznia 

Zadanie 2 str. 114 - książka ucznia - przepisz i przetłumacz 

Zadanie 1,2,3,4 str. 72 - zeszyt ćwiczeń - dla chętnych 

Ćwiczenia:

https://quizlet.com/385439247/level-a2-lesson-84-agreeing-and-disagreeing-zgoda-i-jej-brak-flash-cards/


Klasa 7

Zadanie 7 str. 95 - książka ucznia - przepisz i przetłumacz 

Zadanie 4,5 str. 89 - zeszyt ćwiczeń

Ćwiczenia:

https://quizlet.com/246622100/level-a2-lesson-81-jobs-zawody-flash-cards/

Klasa 4

Zadanie 4 str. 101 - przepisz i przetłumacz 

Zadanie 8 str. 102 - napisz krótki mail 

Ćwiczenia:

https://quizlet.com/246497408/level-a1-lesson-76-flash-cards/


Klasa 5

Powtórzenie

Zadanie 1,2,3,4,5 str. 74 - zeszyt ćwiczeń 


Klasa 7

Future Simple, czyli czas przyszły prosty, jest bardzo łatwy zarówno w tworzeniu jak i użyciu. Po podmiocie wstawiamy will (we wszystkich osobach), a po nim czasownik w pierwszej formie.

podmiot + will + czasownik w I formie
playwill come to you tomorrow. Przyjdę do ciebie jutro.
playShe will pass the exam. Ona zda egzamin.
playThe children will go to bed early. Dzieci pójdą spać wcześnie.
playWe will take care of it. Zajmiemy się tym.
 

Zadanie 4 str. 96 - książka ucznia 

Zadanie 4,5 str. 95 - książka ucznia - przepisz i przetłumacz 

Zadanie 1,2,4 str. 90 - zeszyt ćwiczeń

Ćwiczenia:

https://quizlet.com/246622100/level-a2-lesson-81-jobs-zawody-flash-cards/


Klasa 8

Powtórzenie - Past Simple

zadania:

Zadanie 1,2,3,4,5 str. 66 - zeszyt ćwiczeń

W piątek dnia 12.06.2020 napiszecie test sprawdzający waszą wiedzę z Unitu 7.

Klasa 6b

Temat: Tworzenie pytań

Czas Operator
Present Simple Do – you, I, we, they
Does – he, she, it 
To be 
Present Continuous  To be 
Past Simple  Did 
To be (was, were)
Past Continuous  Was, were
Present Perfect Have – I, you, they, we 
Has – he, she, it 
Future Simple  Will 

https://www.youtube.com/watch?v=_EitdfAyXos

Zadanie 4 str. 113 - książka ucznia 

Zadanie 5 str. 113 - książka ucznia - przepisz i przetłumacz 

Zadanie 5 str. 71 - zeszyt ćwiczeń - dla chętnych 

Ćwiczenia:

https://quizlet.com/385437605/level-a2-lesson-83-being-with-people-zycie-towarzyskie-flash-cards/

Klasa 4

Pytania w Present Simple

Przy tworzeniu pytań pojawia się dodatkowe słówko (operator). Słowo to nie ma tutaj swojego znaczenia, pełni rolę wyłączne pomocniczą. To słówko to do. W trzeciej osobie pojawia się końcówka -s i otrzymujemy does.
Uwaga: w trzeciej osobie w pytaniu nie dodajemy końcówki -s do czasownika głównego - otrzymuje ją operator. Wyjątkiem są pytania o podmiot (o nich trochę niżej).

Aby utworzyć pytanie ogólne, zaczynamy od operatora:

playDo you like apples? Lubisz jabłka?
playDoes she smoke? Czy ona pali?
playDo we always have to be late? Czy my zawsze musimy się spóźniać?

Możemy także sprecyzować nasze pytania (pytania szczegółowe), zaczynając pytanie od słówka pytającego:

playHow do you get to work? Jak się dostajesz do pracy?
playHow often does she go out in the evenings? Jak często ona wychodzi wieczorami?
playWhat do you usually have for breakfast? Co zwykle jecie rano na śniadanie?
 Krótkie odpowiedzi:
  • Do you work in an office?
  • Does she study French?
  • Does he read magazine?
  • Do you teach small children?
  • Do you speak English?
  • Does he eat fish?
  • Do you like cats?
  • Does she have brothers?
  • Do they watch TV?
  • Does she like big cars?
  • Yes, I do.
  • No, she doesn’t.
  • Yes, he does.
  • No, I don’t.
  • Yes, I do.
  • Yes, he does.
  • No, I don’t.
  • Yes, she does.
  • No, they don’t.
  • No, she doesn’t.

Zadanie 4,5 str. 99 - książka ucznia 

Zadanie 1,2,3,4 str. 62 - zeszyt ćwiczeń

Ćwiczenia:

https://quizlet.com/246497267/level-a1-lesson-73-flash-cards/


Klasa 5

Czytanie

Zadanie 5 str. 116 - przepisz do zeszytu i przetłumacz 

Zadanie 6 str. 116 - napisz 

Zadanie 1,2 str. 73 - zeszyt ćwiczeń

Ćwiczenia:

 

Klasa 7 

 

W dniu dzisiejszym, zgodnie z zapowiedzią, należy przystąpić do testu z Unitu 7. Na rozwiązanie testu macie 120 minut - czas liczony jest od momentu rozpoczęcia testu. Do testu można podejść tylko raz o dowolnej porze w dniach 29.05.2020 - 30.05.2020. W razie pytań proszę o kontakt na Messengerze.

Link do testu:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScJ8OfRya0_I23Ta_s_P__dEJ6mlBN-hKGJ_kJqoJTveR2KeA/viewform?usp=sf_link


Klasa 8

Past Simple 

zadania:

Zadanie 7 str. 102 - książka ucznia - Napisz opowiadanie o wakacjach – czas Past Simple 

Zadanie 1,4,5 str. 65 - zeszyt ćwiczeń 

Klasa 6 b 

Will - wyrażanie przewidywań.

Will (future simple):

Stosujemy w następujących sytuacjach:

- gdy w chwili mówienia podejmujemy decyzję o zrobieniu czegoś;

(It's cold. I will close the window.)

- gdy przewidujemy przyszłość opartą o oczekiwania, pewność, obawy, prawdopodobieństwo....; generalnie gdy wypowiadamy własną opinię o wydarzeniu i kiedy wiemy, że coś jest prawie pewne:

(I’m sure she will come.    

Tom will probably try the bungee jumping.  

His parents think he will pass his  exam.)    

- oferując pomoc, prosząc o pomoc, obiecując....

(He will apologise, I promise.    

I will help you with the garden.)

Budowa zdania twierdzącego: podmiot + will + orzeczenie (czasownik w formie podstawowej bez to) + reszta zdania.

Zadanie 6,8 str. 111 - książka ucznia 

Zadanie 3,4 str. 69 - zeszyt ćwiczeń

Ćwiczenia:

https://quizlet.com/385436215/level-a2-lesson-82-out-of-class-flash-cards/

3-4 latki  

Słownictwo

Shapes - kształty

circle koło
triangle trójkąt
square kwadrat
big duży
small mały

Ćwiczenia:

Połącz, nazwij i pokoloruj.

Karta pracy


5 latki 

Słownictwo

Vehicles Pojazdy
car samochód
bus autobus
bike rower
train pociąg
tractor traktor
lorry ciężarówka
motorbike motocykl
scooter hulajnoga


Ćwiczenia:

Połącz, nazwij i pokoloruj.

Karta pracy


Klasa 2

Cele lekcji:

Nauka nazw produktów spożywczych.

Gramatyka:

She likes fish and soup.

Ona lubi rybę i zupę.

She doesn't like eggs.

Ona nie lubi jajek.

Zadania

Zadanie 18 str. 51 - książka ucznia - Popatrz na tabele. W zeszycie napisz co lubi, a czego nie lubi Colette i Linguini. Zwróć uwagę na przyład.

Zadanie 13,14 str. 48 - zeszyt ćwiczeń

Zadanie 13,14 str. 48 - zeszyt ćwiczeń

We wtorek dnia 02.06.2020 napiszecie krótki test sprawdzający waszą wiedzę z Unitu 6.


Klasa 3

Cele lekcji:

Dni tygodnia, hobby.

Gramatyka:

I go swimming on Monday.

Pływam w poniedziałek.

He/she does ballet at the weekend.

On/on uprawia na balet w weekend.

Zadania:

Zadanie 18 str. 51 - książka ucznia - W zeszycie, narysuj i napisz. 

Zadanie 11 str. 47 - zeszyt ćwiczeń 

Zadanie 13,14 str. 48 - zeszyt ćwiczeń 

Zadanie 15 str. 49 - zeszyt ćwiczeń 

We wtorek dnia 02.06.2020 napiszecie krótki test sprawdzający waszą wiedzę z Unitu 6.


Klasa 4

Zdania przeczące w czasie Present Simple

Do tworzenia przeczeń używamy operatora do + not. Forma skrócona: don't.

W trzeciej osobie liczby pojedynczej operator przyjmuje formę does + not. Forma skrócona: doesn't.

Schemat tworzenia zdań przeczących
Podmiot Orzeczenie Reszta zdania Polskie tłumaczenie
I don't speak Japanese. Ja nie mówię po japońsku.
You Ty nie mówisz po japońsku.
He doesn't speak On nie mówi po japońsku.
She Ona nie mówi po japońsku.
It Ono nie mówi po japońsku.
We don't speak My nie mówimy po japońsku.
You Wy nie mówicie po japońsku.
They Oni nie mówią po japońsku.

Forma czasownika jest taka sama dla wszystkich osób, tzn. W trzeciej osobie liczby pojedynczej nie dodajemy już końcówki -s. Końcówka -s przechodzi do operatora.

I speak English. / I don't speak Russian.

Ja mówię po Angielsku. / Ja nie mówię po Rosyjsku.

He speaks English. / He doesn't speak Finnish.

On mówi po Angielsku. / On nie mówi po Fińsku.

http://dobragramatyka.pl/present-simple

Zadanie 6,7 str. 97 - książka ucznia 

Zadanie 7 str. 97 - książka ucznia - - przepisz i przetłumacz 

Zadanie 1,2,3 str. 61 - zeszyt ćwiczeń

 

Ćwiczenia:

https://quizlet.com/246497165/level-a1-lesson-72-pets-zwierzeta-domowe-flash-cards/


Klasa 5

Czytanie

Zadanie 2 str. 115 - książka ucznia 

Zadanie 1,2 str. 72 - zeszyt ćwiczeń

Ćwiczenia:

https://quizlet.com/305310421/level-a1-unit-8-having-fun-flash-cards/


Klasa 6 b 

Will - wyrażanie przewidywań.

Will (future simple):

Stosujemy w następujących sytuacjach:

- gdy w chwili mówienia podejmujemy decyzję o zrobieniu czegoś;

(It's cold. I will close the window.)

- gdy przewidujemy przyszłość opartą o oczekiwania, pewność, obawy, prawdopodobieństwo....; generalnie gdy wypowiadamy własną opinię o wydarzeniu i kiedy wiemy, że coś jest prawie pewne:

(I’m sure she will come.    

Tom will probably try the bungee jumping.  

His parents think he will pass his  exam.)    

- oferując pomoc, prosząc o pomoc, obiecując....

(He will apologise, I promise.    

I will help you with the garden.)

Budowa zdania twierdzącego: podmiot + will + orzeczenie (czasownik w formie podstawowej bez to) + reszta zdania.

 

Zadanie 2 str. 110 - książka ucznia 

Zadanie 1,2 str. 69 - zeszyt ćwiczeń

Ćwiczenia:

https://quizlet.com/385436215/level-a2-lesson-82-out-of-class-flash-cards/


Klasa 4

W dniu dzisiejszym, zgodnie z zapowiedzią, należy przystąpić do testu z Unitu 6. Na rozwiązanie testu macie 120 minut - czas liczony jest od momentu rozpoczęcia testu. Do testu można podejść tylko raz o dowolnej porze w dniach 22.05.2020 - 23.05.2020. W razie pytań proszę o kontakt na Messengerze.

Link do testu:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSd_9l2fsKXWj9nb5TM_kPm93TLdgqmX2verSOKIuvYWADzy4Q/viewform?usp=sf_link


Klasa 5

Planowanie spotkań

Zadanie 3 str. 114 - książka ucznia - przepisz do zeszytu i przetłumacz

Zadanie 1,2,3,4 str. 71 - zeszyt ćwiczeń

Ćwiczenia:

https://quizlet.com/305310421/level-a1-unit-8-having-fun-flash-cards/


Klasa 7 

Powtórzenie

Zadanie 1,2,4,5,7 str. 90 - książka ucznia

W piątek dnia 29.05.2020 napiszecie test sprawdzający waszą wiedzę z Unitu 7.


Klasa 8

Past Simple - pytania

W tym czasie także pojawia się pomocniczy operator, za pomocą którego tworzymy pytania i przeczenia - tym razem jest to słówko did. Dobra wiadomość: Operator jest identyczny we wszystkich osobach :) Pytanie tworzymy wstawiając did przed podmiot zdania a czasownik... wraca do pierwszej formy!

https://www.ang.pl/gramatyka/czas/past-simple/pytania-przeczenia

ćwiczenia:

https://quizlet.com/305309723/level-a1-unit-7-going-places-flash-cards/

Zadanie 3 str. 99 - książka ucznia

Zadanie 6 str. 99 - książka ucznia - przepisz i przetłumacz

Zadanie 1,2 str. 62 - zeszyt ćwiczeń 


Klasa 7 

Powtórzenie

Zadanie 1,2,4,5,6 str. 84 - zeszyt ćwiczeń

W piątek dnia 29.05.2020 napiszecie test sprawdzający waszą wiedzę z Unitu 7.


3-4 latki  

Słownictwo

Shapes - kształty

circle koło
triangle trójkąt
square kwadrat
big duży
small mały

Ćwiczenia:

Poproś dziecko o nazwanie wszystkich kształtów ukazanych na rysunku.

Zadaniem dziecka będzie właściwie pokolorować dany kształt. Jeśli dziecko
popełni błąd, poproś je, żeby pokolorowało figurę ponownie.

Karta pracy


5 latki 

Słownictwo

Vehicles Pojazdy
car samochód
bus autobus
bike rower
train pociąg
tractor traktor
lorry ciężarówka
motorbike motocykl
scooter hulajnoga


Ćwiczenia:

Wymieniaj w przypadkowej kolejności nazwy pojazdów. Zadaniem dziecka będzie połączyć
jak najszybciej ilustracje pojazdów z ich cieniami. Jeśli dobrze się bawicie, powtórzcie zabawę
zamieniając się rolami, teraz dziecko wymienia a rodzic łączy

Karta pracy


Klasa 2

Cele lekcji:

Nauka nazw produktów spożywczych.

Gramatyka:

She likes fish and soup.

Ona lubi rybę i zupę.

She doesn't like eggs.

Ona nie lubi jajek.

Zadania

Zadanie 18 str. 51 - książka ucznia - Popatrz na tabele. W zeszycie napisz co lubi, a czego nie lubi Colette i Linguini. Zwróć uwagę na przyład.

Zadanie 13,14 str. 48 - zeszyt ćwiczeń

Zadanie 13,14 str. 48 - zeszyt ćwiczeń

We wtorek dnia 02.06.2020 napiszecie krótki test sprawdzający waszą wiedzę z Unitu 6.


Klasa 3

Cele lekcji:

Dni tygodnia, hobby.

Gramatyka:

I go swimming on Monday.

Pływam w poniedziałek.

He/she does ballet at the weekend.

On/on uprawia na balet w weekend.

Zadania:

Zadanie 18 str. 51 - książka ucznia - W zeszycie, narysuj i napisz. 

Zadanie 11 str. 47 - zeszyt ćwiczeń 

Zadanie 13,14 str. 48 - zeszyt ćwiczeń 

Zadanie 15 str. 49 - zeszyt ćwiczeń 

We wtorek dnia 02.06.2020 napiszecie krótki test sprawdzający waszą wiedzę z Unitu 6.

 


Klasa 4

Zadanie 2 str. 100 - przepisz i przetłumacz 

w sklepie - zwroty

https://www.helloangielski.pl/rozmowki/w-sklepie-po-angielsku/

Zadanie 1,2,3,4 str. 63 - zeszyt ćwiczeń

Ćwiczenia:

https://quizlet.com/246497319/level-a1-lesson-74-buying-a-ticket-kupowanie-biletu-flash-cards/


Klasa 5

Powtórzenie

Zadanie 1,2,3,4,5 str. 118 - ksiązka ucznia


Klasa 6b

Zadanie 3 str. 112 - książka ucznia 

Zadanie 1,2,3 str. 70 - zeszyt ćwiczeń

Ćwiczenia:

https://quizlet.com/385437605/level-a2-lesson-83-being-with-people-zycie-towarzyskie-flash-cards/


Klasa 7

Zadanie 1 str. 94 - książka ucznia - przepisz i przetłumacz 

Zadanie 4,5 str. 95 - książka ucznia - przepisz i przetłumacz 

Zadanie 1,2,3 str. 88 - zeszyt ćwiczeń

Ćwiczenia:

https://quizlet.com/246622100/level-a2-lesson-81-jobs-zawody-flash-cards/


Klasa 4

Pytania w Present Simple

Przy tworzeniu pytań pojawia się dodatkowe słówko (operator). Słowo to nie ma tutaj swojego znaczenia, pełni rolę wyłączne pomocniczą. To słówko to do. W trzeciej osobie pojawia się końcówka -s i otrzymujemy does.
Uwaga: w trzeciej osobie w pytaniu nie dodajemy końcówki -s do czasownika głównego - otrzymuje ją operator. Wyjątkiem są pytania o podmiot (o nich trochę niżej).

Aby utworzyć pytanie ogólne, zaczynamy od operatora:

playDo you like apples? Lubisz jabłka?
playDoes she smoke? Czy ona pali?
playDo we always have to be late? Czy my zawsze musimy się spóźniać?

Możemy także sprecyzować nasze pytania (pytania szczegółowe), zaczynając pytanie od słówka pytającego:

playHow do you get to work? Jak się dostajesz do pracy?
playHow often does she go out in the evenings? Jak często ona wychodzi wieczorami?
playWhat do you usually have for breakfast? Co zwykle jecie rano na śniadanie?
 Krótkie odpowiedzi:
  • Do you work in an office?
  • Does she study French?
  • Does he read magazine?
  • Do you teach small children?
  • Do you speak English?
  • Does he eat fish?
  • Do you like cats?
  • Does she have brothers?
  • Do they watch TV?
  • Does she like big cars?
  • Yes, I do.
  • No, she doesn’t.
  • Yes, he does.
  • No, I don’t.
  • Yes, I do.
  • Yes, he does.
  • No, I don’t.
  • Yes, she does.
  • No, they don’t.
  • No, she doesn’t.

Zadanie 4,5 str. 99 - książka ucznia 

Zadanie 1,2,3,4 str. 62 - zeszyt ćwiczeń

Ćwiczenia:

https://quizlet.com/246497267/level-a1-lesson-73-flash-cards/


Klasa 5

Czytanie

Zadanie 5 str. 116 - przepisz do zeszytu i przetłumacz 

Zadanie 6 str. 116 - napisz 

Zadanie 1,2 str. 73 - zeszyt ćwiczeń

Ćwiczenia:

 

Klasa 7 

 

W dniu dzisiejszym, zgodnie z zapowiedzią, należy przystąpić do testu z Unitu 7. Na rozwiązanie testu macie 120 minut - czas liczony jest od momentu rozpoczęcia testu. Do testu można podejść tylko raz o dowolnej porze w dniach 29.05.2020 - 30.05.2020. W razie pytań proszę o kontakt na Messengerze.

Link do testu:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScJ8OfRya0_I23Ta_s_P__dEJ6mlBN-hKGJ_kJqoJTveR2KeA/viewform?usp=sf_link


Klasa 8

Past Simple 

zadania:

Zadanie 7 str. 102 - książka ucznia - Napisz opowiadanie o wakacjach – czas Past Simple 

Zadanie 1,4,5 str. 65 - zeszyt ćwiczeń 

Klasa 6 b 

Will - wyrażanie przewidywań.

Will (future simple):

Stosujemy w następujących sytuacjach:

- gdy w chwili mówienia podejmujemy decyzję o zrobieniu czegoś;

(It's cold. I will close the window.)

- gdy przewidujemy przyszłość opartą o oczekiwania, pewność, obawy, prawdopodobieństwo....; generalnie gdy wypowiadamy własną opinię o wydarzeniu i kiedy wiemy, że coś jest prawie pewne:

(I’m sure she will come.    

Tom will probably try the bungee jumping.  

His parents think he will pass his  exam.)    

- oferując pomoc, prosząc o pomoc, obiecując....

(He will apologise, I promise.    

I will help you with the garden.)

Budowa zdania twierdzącego: podmiot + will + orzeczenie (czasownik w formie podstawowej bez to) + reszta zdania.

Zadanie 6,8 str. 111 - książka ucznia 

Zadanie 3,4 str. 69 - zeszyt ćwiczeń

Ćwiczenia:

https://quizlet.com/385436215/level-a2-lesson-82-out-of-class-flash-cards/

3-4 latki  

Słownictwo

Shapes - kształty

circle koło
triangle trójkąt
square kwadrat
big duży
small mały

Ćwiczenia:

Połącz, nazwij i pokoloruj.

Karta pracy


5 latki 

Słownictwo

Vehicles Pojazdy
car samochód
bus autobus
bike rower
train pociąg
tractor traktor
lorry ciężarówka
motorbike motocykl
scooter hulajnoga


Ćwiczenia:

Połącz, nazwij i pokoloruj.

Karta pracy


Klasa 2

Cele lekcji:

Nauka nazw produktów spożywczych.

Gramatyka:

She likes fish and soup.

Ona lubi rybę i zupę.

She doesn't like eggs.

Ona nie lubi jajek.

Zadania

Zadanie 18 str. 51 - książka ucznia - Popatrz na tabele. W zeszycie napisz co lubi, a czego nie lubi Colette i Linguini. Zwróć uwagę na przyład.

Zadanie 13,14 str. 48 - zeszyt ćwiczeń

Zadanie 13,14 str. 48 - zeszyt ćwiczeń

We wtorek dnia 02.06.2020 napiszecie krótki test sprawdzający waszą wiedzę z Unitu 6.


Klasa 3

Cele lekcji:

Dni tygodnia, hobby.

Gramatyka:

I go swimming on Monday.

Pływam w poniedziałek.

He/she does ballet at the weekend.

On/on uprawia na balet w weekend.

Zadania:

Zadanie 18 str. 51 - książka ucznia - W zeszycie, narysuj i napisz. 

Zadanie 11 str. 47 - zeszyt ćwiczeń 

Zadanie 13,14 str. 48 - zeszyt ćwiczeń 

Zadanie 15 str. 49 - zeszyt ćwiczeń 

We wtorek dnia 02.06.2020 napiszecie krótki test sprawdzający waszą wiedzę z Unitu 6.


Klasa 4

Zdania przeczące w czasie Present Simple

Do tworzenia przeczeń używamy operatora do + not. Forma skrócona: don't.

W trzeciej osobie liczby pojedynczej operator przyjmuje formę does + not. Forma skrócona: doesn't.

Schemat tworzenia zdań przeczących
Podmiot Orzeczenie Reszta zdania Polskie tłumaczenie
I don't speak Japanese. Ja nie mówię po japońsku.
You Ty nie mówisz po japońsku.
He doesn't speak On nie mówi po japońsku.
She Ona nie mówi po japońsku.
It Ono nie mówi po japońsku.
We don't speak My nie mówimy po japońsku.
You Wy nie mówicie po japońsku.
They Oni nie mówią po japońsku.

Forma czasownika jest taka sama dla wszystkich osób, tzn. W trzeciej osobie liczby pojedynczej nie dodajemy już końcówki -s. Końcówka -s przechodzi do operatora.

I speak English. / I don't speak Russian.

Ja mówię po Angielsku. / Ja nie mówię po Rosyjsku.

He speaks English. / He doesn't speak Finnish.

On mówi po Angielsku. / On nie mówi po Fińsku.

http://dobragramatyka.pl/present-simple

Zadanie 6,7 str. 97 - książka ucznia 

Zadanie 7 str. 97 - książka ucznia - - przepisz i przetłumacz 

Zadanie 1,2,3 str. 61 - zeszyt ćwiczeń

 

Ćwiczenia:

https://quizlet.com/246497165/level-a1-lesson-72-pets-zwierzeta-domowe-flash-cards/


Klasa 5

Czytanie

Zadanie 2 str. 115 - książka ucznia 

Zadanie 1,2 str. 72 - zeszyt ćwiczeń

Ćwiczenia:

https://quizlet.com/305310421/level-a1-unit-8-having-fun-flash-cards/


Klasa 6 b 

Will - wyrażanie przewidywań.

Will (future simple):

Stosujemy w następujących sytuacjach:

- gdy w chwili mówienia podejmujemy decyzję o zrobieniu czegoś;

(It's cold. I will close the window.)

- gdy przewidujemy przyszłość opartą o oczekiwania, pewność, obawy, prawdopodobieństwo....; generalnie gdy wypowiadamy własną opinię o wydarzeniu i kiedy wiemy, że coś jest prawie pewne:

(I’m sure she will come.    

Tom will probably try the bungee jumping.  

His parents think he will pass his  exam.)    

- oferując pomoc, prosząc o pomoc, obiecując....

(He will apologise, I promise.    

I will help you with the garden.)

Budowa zdania twierdzącego: podmiot + will + orzeczenie (czasownik w formie podstawowej bez to) + reszta zdania.

 

Zadanie 2 str. 110 - książka ucznia 

Zadanie 1,2 str. 69 - zeszyt ćwiczeń

Ćwiczenia:

https://quizlet.com/385436215/level-a2-lesson-82-out-of-class-flash-cards/


Klasa 4

W dniu dzisiejszym, zgodnie z zapowiedzią, należy przystąpić do testu z Unitu 6. Na rozwiązanie testu macie 120 minut - czas liczony jest od momentu rozpoczęcia testu. Do testu można podejść tylko raz o dowolnej porze w dniach 22.05.2020 - 23.05.2020. W razie pytań proszę o kontakt na Messengerze.

Link do testu:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSd_9l2fsKXWj9nb5TM_kPm93TLdgqmX2verSOKIuvYWADzy4Q/viewform?usp=sf_link


Klasa 5

Planowanie spotkań

Zadanie 3 str. 114 - książka ucznia - przepisz do zeszytu i przetłumacz

Zadanie 1,2,3,4 str. 71 - zeszyt ćwiczeń

Ćwiczenia:

https://quizlet.com/305310421/level-a1-unit-8-having-fun-flash-cards/


Klasa 7 

Powtórzenie

Zadanie 1,2,4,5,7 str. 90 - książka ucznia

W piątek dnia 29.05.2020 napiszecie test sprawdzający waszą wiedzę z Unitu 7.


Klasa 8

Past Simple - pytania

W tym czasie także pojawia się pomocniczy operator, za pomocą którego tworzymy pytania i przeczenia - tym razem jest to słówko did. Dobra wiadomość: Operator jest identyczny we wszystkich osobach :) Pytanie tworzymy wstawiając did przed podmiot zdania a czasownik... wraca do pierwszej formy!

https://www.ang.pl/gramatyka/czas/past-simple/pytania-przeczenia

ćwiczenia:

https://quizlet.com/305309723/level-a1-unit-7-going-places-flash-cards/

Zadanie 3 str. 99 - książka ucznia

Zadanie 6 str. 99 - książka ucznia - przepisz i przetłumacz

Zadanie 1,2 str. 62 - zeszyt ćwiczeń 


Klasa 7 

Powtórzenie

Zadanie 1,2,4,5,6 str. 84 - zeszyt ćwiczeń

W piątek dnia 29.05.2020 napiszecie test sprawdzający waszą wiedzę z Unitu 7.


Klasa 6b

 

W dniu dzisiejszym, zgodnie z zapowiedzią, należy przystąpić do testu z Unitu 7. Na rozwiązanie testu macie 120 minut - czas liczony jest od momentu rozpoczęcia testu. Do testu można podejść tylko raz o dowolnej porze w dniach 20.05.2020 - 21.05.2020. W razie pytań proszę o kontakt na Messengerze.

Link do testu:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfN3QPlWk9VOK9M1tu_gn3n5BhbepVYCNMC9ZC18sYDn1Sysw/viewform?usp=sf_link

3-4 latki  

Słownictwo

Shapes - kształty

circle koło
triangle trójkąt
square kwadrat
big duży
small mały

Ćwiczenia:

Wspólnie posłuchajcie piosenki Shapes. Następnie poproś dziecko
o rysowanie w powietrzu kształtu koła (
circle), kwadratu (square) i trójkąta (triangle)
podczas kolejnego słuchania nagrania.

https://www.youtube.com/watch?v=TJhfl5vdxp4


5 latki 

Słownictwo

Vehicles Pojazdy
car samochód
bus autobus
bike rower
train pociąg
tractor traktor
lorry ciężarówka
motorbike motocykl
scooter hulajnoga


Ćwiczenia:

Zapytaj o kolor, What colour is the car?, What colour is the motorbike?, What colour is the
lorry?
Po każdym pytaniu odtwórz zwrotkę dla sprawdzenia, a następnie zapytaj o kolor
pojazdów w przypadkowej kolejności.

https://www.youtube.com/watch?v=NYMzlJZjXFs


Klasa 2

Cele lekcji:

Nauka nazw produktów spożywczych.

Gramatyka:

Can I have onions, please?

Czy moge prosić o cebulę?

https://www.youtube.com/watch?v=tydxMZXHhP8

Zadania

Zadanie 10 str. 48 - książka ucznia - przeczytaj

Zadanie 9,10 str. 46 - zeszyt ćwiczeń


Klasa 3

Cele lekcji:

Nauka dni tygodnia

https://www.youtube.com/watch?v=epdshFIcYKQ

Hobby

https://www.youtube.com/watch?v=90LfcLAjLiI

Zadania:

Zadanie 8 str. 48 - książka ucznia - przeczytaj

Zadanie 9,10 str. 46 - zeszyt ćwiczeń 

Jeżeli ktoś nie posiada płyt do podręcznika podaję link i instrukcję ja zarejestrować się na stronie pearson – dostęp do podręczników i nagrań.

 

http://spdzierzgowo.pl/nauczanie-zdalne/jezyk-angielski/2-uncategorised/744-rejestracja-podreczniki

 


Klasa 4

Animals - zwierzęta

Zadanie 2 str. 95 - książka ucznia - przepisz i przetłumacz 

Zadanie 3 str. 95 - książka ucznia

Zadanie 4 str. 95 - książka ucznia

Instrukcja dostępu do podręczników i nagrań online (klasy 1-8)

http://spdzierzgowo.pl/nauczanie-zdalne/jezyk-angielski/2-uncategorised/744-rejestracja-podreczniki

Zadanie 1,2,3,4 str. 60 - zeszyt ćwiczeń 

Ćwiczenia:

https://quizlet.com/246497101/level-a1-lesson-71-wild-animals-dzikie-zwierzeta-flash-cards/


Klasa 5

Tworzenie pytań.

Istnieje tylko parę podstawowych operatorów 

Wspomniałam już o operatorach. Z początku może wydawać Ci się to skomplikowane, ale nie martw się, jest ich naprawdę niewiele. Oto krótka lista istniejących operatorów. 

Czas Operator
Present Simple Do – you, I, we, they
Does – he, she, it 
To be 
Present Continuous  To be 
Past Simple  Did 
To be (was, were)
Past Continuous  Was, were
Present Perfect Have – I, you, they, we 
Has – he, she, it 
Future Simple  Will 

Operator stawiasz na samym początku 

Jeżeli chcesz zadać pytanie w języku angielskim, operator stawiasz na samym początku zdania. Tworzy on wtedy pytanie ‚czy’. 

Do you have some time? – Czy masz czas?

Did you go to the cinema last night? – Czy poszedłeś do kina wczoraj wieczorem? 

‚To be’ jest też operatorem 

Jeżeli w zdaniu występuje odmiana czasownika ‚to be’ – is, are, was, were, have been, will be – to jest on Twoim operatorem. 

Were you in the cinema yesterday? 

Are you happy? 

Have you been to India yet? 

Czasowniki modalne to operatory 

Would, should i could – służą w zdaniach jako operatory, a więc przesuwamy je na początek zdania. 

Could you be quiet now? 

Should we go to school today?

Would you mind if I closed the window? 

Reszta zdania pozostaje taka sama

Jeżeli chcesz zadać pytanie typu ‚czy’, na początku zdania stawiasz operator, a reszta zdania pozostaje taka sama. 

I have a car. – Do I have a car? 

She is a girl. – Is she a girl? 

Tylko czasami występują zasady, które nieco zmieniają zdanie. Na przykład, w czasie Present Simple, w 3 osobie liczby pojedynczej do czasownika dodajemy ‚s’ lub ‚es’, ale już w pytaniu, ta końcówka znika i przechodzi do operatora ‚do’. 

She goes to school in Dublin. – Does she go to school in Dublin?

W czasie Past Simple w pytaniu czasownik wraca do podstawowej formy. 

I went to the cinema last night. Did you go to the cinema last night? 

W pytaniach szczegółowych obowiązują te same zasady

W pytaniach szczegółowych jedyna zmiana zachodzi przez dodanie słówka pytającego na początku zdania. Reszta zdania pozostaje bez zmian lub jest bardzo podobna do pytania ‚czy’. 

Are you happy? – Why are you happy?

Do you want this? What do you want? 

https://okenglish.eu/jak-tworzyc-pytania-w-jezyku-angielskim/

Zadanie 3,4 str. 113 - książka ucznia

Zadanie 7 str. 113 - książka ucznia - przepisz i przetłumacz 

Zadanie 1,2,3 str. 70 - zeszyt ćwiczeń

Ćwiczenia:

https://quizlet.com/305310421/level-a1-unit-8-having-fun-flash-cards/


Klasa 6 b 

Zadanie 3 str. 109 - książka ucznia - przepisz i przetłumacz 

Zadanie 5 str. 109 - książka ucznia

Instrukcja dostępu do podręczników i nagrań online (klasy 1-8)

http://spdzierzgowo.pl/nauczanie-zdalne/jezyk-angielski/2-uncategorised/744-rejestracja-podreczniki

Zadanie 1,2,3 str. 68 - zeszyt ćwiczeń

Ćwiczenia:

https://quizlet.com/385433165/level-a2-lesson-81-life-ambitions-cele-zyciowe-flash-cards/


Klasa 7 

Zadania:

Przepisz do zeszytu i przetłumacz:

Writing - Notes (making arrangements)

Zadania 5 str. 89 - napisz notatkę

Zadanie 1,3 str. 83 - zeszyt ćwiczeń 

Ćwiczenia:

https://quizlet.com/246621293/level-a2-lesson-77-flash-cards/

Klasa 4

Powtórzenie

Zadanie 1,2,3,4,5 str. 56 - zeszyt ćwiczeń 

W piątek dnia 22.05.2020 napiszecie krótki test sprawdzający waszą wiedzę z Unitu 6.


Klasa 5

be going to

To stosunkowo łatwa konstrukcja do nauczenia, głównie dlatego, że odmianie podlega wyłącznie jej człon „to be”. Reszta pozostaje niezmieniona niezależnie od osoby. Znając więc odmianę tego czasownika będziemy w stanie bezproblemowo stosować całą konstrukcję. Po „to” zawsze stosujemy bezokolicznik.

„Be going to” może mieć dwa zastosowania. Po pierwsze, używamy konstrukcji mówiąc o swoich lub czyichś planach na przyszłość. Są to plany zdefiniowane, niemalże pewne.

Np.: John is going to be a doctor – John będzie lekarzem.

       I am going to go to Miami next year – W przyszłym roku pojadę do Miami.

https://www.gramatyka-angielska.info/s/2046/54167-Gramatyka-angielska/303628-Be-going-to.htm

Zadanie 6,7 str. 111 - książka ucznia

Zadanie 1,2 str. 69 - zeszyt ćwiczeń


Klasa 7 

Zadania:

Zadanie 2 str. 88 - książka ucznia - przepisz (wszystkie zwroty) i przetłumacz

Zadanie 1,2,3 str. 82 - zeszyt ćwiczeń 

Ćwiczenia:

https://quizlet.com/246621246/level-a2-lesson-76-out-of-class-flash-cards/


Klasa 8 

Past Simple - przeczenia

http://dobragramatyka.pl/past-simple

https://www.ang.pl/gramatyka/czas/past-simple/pytania-przeczenia

Zadanie 6 str. 97 - książka ucznia

Zadanie 8 str. 97 - książka ucznia - przepisz i przetłumacz

Zadanie 1,2 str. 61 - zeszyt ćwiczeń 

Rozwiąż - czas 10 minut

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdRa0ZqpYns3xVND0f9OZotwx_fXXyBLeNhZDayGThyB-L9jg/viewform?usp=sf_link

Klasa 6 b 

Powtórzenie

Zadanie 1,2,3,4,5 str. 66 - zeszyt ćwiczeń

W srodę dnia 20.05.2020 napiszecie krótki test sprawdzający waszą wiedzę z Unitu 7.

3-4 latki  

Słownictwo

Animals - Zwierzęta

cat kot
dog pies
bird ptak
turtle żółw
fish ryba

Ćwiczenia:

Połącz i pokoloruj


5 latki 

Słownictwo

Zwierzęta domowe Zwierzęta domowe
cat kot
dog pies
bird ptak
rabbit królik
chicken kurczak
duck kaczka
cow krowa
horse koń
pig świnia
sheep owca
goat koza
lamb jagnię
calf cielak
chick kurczaczek
duckling kaczuszka


Ćwiczenia:

Połącz i pokoloruj


Klasa 2

Cele lekcji:

Nauka nazw produktów spożywczych.

Gramatyka:

He likes.... - On lubi.....

She likes ...... -  Ona lubi .......

He doesn't like cheese. - On nie lubi sera.

She doesn't like cheese - Ona nie lubi sera. 

Zadania

Zadanie 7,8 str. 45 - zeszyt ćwiczeń


Klasa 3

Cele lekcji:

Nauka dni tygodnia

Zadania:

Zadanie 7,8 str. 45 - zeszyt ćwiczeń


Klasa 4

Powtórzenie

Zadanie 1,2,3,4,5,6 str. 90 - książka ucznia


Klasa 5

Test - z przyczyn technicznych test będzie dostępny jutro (12.05.2020)


Klasa 6 b 

Powtórzenie

Zadanie 1,2,3,4,5 str. 104 - książka ucznia

Zadanie 10 str. 105 - książka ucznia


Klasa 7 

Gramatyka

Borrow 

Lend

https://www.ang.pl/roznica-lend-borrow

Zadania:

Zadanie 3 str. 87 - książka ucznia - przepisz i przetłumacz

Zadanie 1,2 str. 81 - zeszyt ćwiczeń 

Ćwiczenia:

https://quizlet.com/246621202/level-a2-lesson-75-money-pieniadze-flash-cards/


Klasa 4

Gramatyka:

before – zanim, przed

after – po

Zadania:

Zadanie 7 str. 88 - napisz opowiadanie  - książka ucznia

Zadanie 4,5 str. 55 - zeszyt ćwiczeń

Ćwiczenia:

https://quizlet.com/246496923/level-a1-lesson-65-months-miesiace-flash-cards/


Klasa 5

Gramatyka:

Liczebniki porządkowe

https://www.helloangielski.pl/rozmowki/liczebniki-porzadkowe-po-angielsku-z-wymowa/

Zadanie 7 str. 109 - przepisz i przetłumacz  - książka ucznia

Zadania:

Zadanie 2 str. 109 - przepisz i przetłumacz  - książka ucznia

Zadanie 3 str. 109  - książka ucznia

Zadanie 1,2,4 str. 68 - zeszyt ćwiczeń

W poniediałek dnia 11.05.2020 napiszecie krótki test sprawdzający waszą wiedzę z Unitu 7.


Klasa 7 

Gramatyka - "be goging to"

https://angielski.na6.pl/be_going_to

Zadania:

Zadanie 5 str. 86 - książka ucznia 

Zadanie 1,4 str. 80 - zeszyt ćwiczeń 

ćwiczenia:

https://quizlet.com/246621165/level-a2-lesson-74-out-of-class-flash-cards/


Klasa 8 

Zadanie 2,5 str. 95 - książka ucznia - przepisz do zeszytu i przetłumacz na język polski.

Zadanie 1,2,3,4 str. 60 - zeszyt ćwiczeń

https://quizlet.com/305309723/level-a1-unit-7-going-places-flash-cards/

 


3-4 latki  

Słownictwo

Animals - Zwierzęta

cat kot
dog pies
bird ptak
turtle żółw
fish ryba

 

Gra

Wytnij i zagaraj.

 

Karty do gry.

 

Kolejno wypowiadaj nazwy zwierząt: cat, dog, fish, bird, turtle. Zadaniem dziecka będzie
odnaleźć dane zwierzę na obrazkach. Jeśli nadal dobrze się bawicie, kontynuujcie zabawę, zamieniając się rolami.


5 latki 

Słownictwo

Zwierzęta domowe Zwierzęta domowe
cat kot
dog pies
bird ptak
rabbit królik
chicken kurczak
duck kaczka
cow krowa
horse koń
pig świnia
sheep owca
goat koza
lamb jagnię
calf cielak
chick kurczaczek
duckling kaczuszka

Gra

Wytnij i zagaraj.

Karty do gry.

Kolejno wypowiadaj nazwy zwierząt: catcow, duck, goat, chicken, horse, pig, rabbit, sheepZadaniem dziecka będzie
odnaleźć dane zwierzę na obrazkach. Jeśli nadal dobrze się bawicie, kontynuujcie zabawę, zamieniając się rolami.


Klasa 2

Cele lekcji:

Nauka nazw produktów spożywczych.

Rozwiąż! 

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfK0B30fSL8vKr9PQPlqAvrfLWe390RaCr7cZDKRhdcINAmmw/viewform?usp=sf_link

słownictwo - przepisz do zeszytu i przetłumacz 

carrots, onions, peas, tomatoes, salad

gramatyka:

He likes.... - On lubi.....

She likes ...... -  Ona lubi .......

I like cheese. - Ja lubię ser.

I don't like cheese - Ja nie lubię sera. 

Zadanie 5 str. 45 - posłuchaj i zaśpiewaj.

nagranie

https://drive.google.com/file/d/1HOI03y1II6x4jaBspuPP9pI-7PsFai1y/view?usp=sharing

Zadanie 6 str. 46 - Przerysuj buźki do zeszytu. Posłuchaj nagrania i narysuj „uśmiech” lub „smutek”.

nagranie

https://drive.google.com/file/d/109mfQR9jOPn3BYgWKyb8yijbr4rMY37W/view?usp=sharing

 

Zadanie 5 str. 44 - zeszyt ćwiczeń

nagranie

https://drive.google.com/file/d/1syA_7-JNxKyrt5_mBBMpp9TtvvL_Di1R/view?usp=sharing

 

Zadanie 6 str. 44 - zeszyt ćwiczeń


Klasa 3

Cele lekcji:

Nauka dni tygodnia

Rozwiąż! 

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfd0TPFCmILUZFARE64WjUUVL9jHV3RvvFME5q-adTS6KdE2A/viewform?usp=sf_link

Zadanie 5 str. 45 książka ucznia - posłuchaj i zaśpiewaj

nagranie

https://drive.google.com/file/d/1J-DCORzLBh7sdxK7bqqygYsKMNKbP5LS/view?usp=sharing

Gramatyka

She goes swimming on Mondays.

Ona pływa w poniedziałki. 

Zadanie 6 str. 46 książka ucznia - przepisz do zeszytu i przetłumacz 

Zadanie 5,6 str. 44 - zeszyt ćwiczeń


Klasa 4

Zadania:

Zadanie 5 str. 87 - przepisz do zeszytu i przetłumacz  - książka ucznia

Zadanie 1,2,4,5 str. 54 - zeszyt ćwiczeń

Ćwiczenia:

https://quizlet.com/246496923/level-a1-lesson-65-months-miesiace-flash-cards/

Posłuchaj i powtórz

https://www.youtube.com/watch?v=8ZlckJs9_Ks


Klasa 5

Powtórzenie - Past Simple

zadania:

Zadanie 1,2,3,4,5 str. 66 - zeszyt ćwiczeń

W poniediałek dnia 11.05.2020 napiszecie krótki test sprawdzający waszą wiedzę z Unitu 7.


Klasa 6 b 

zadania:

Zadanie 3,5 str. 101 - książka ucznia

Zadanie 4 str. 101 - przepisz do zeszytu i przetłumacz  - książka ucznia

Zadanie 1,2 str. 64 - zeszyt ćwiczeń

ćwiczenia:

https://quizlet.com/385371994/level-a2-lesson-75-phrasal-verbs-czasowniki-zlozone-flash-cards/

Klasa 7 

Zadania:

Zadanie5 str. 85 - książka ucznia - przepisz do zeszytu i przetłumaczyć na język polski.

Zadanie 6vstr. 85 - książka ucznia

Zadanie 1,2,3 str. 79 - zeszyt ćwiczeń 

ćwiczenia:

https://quizlet.com/246621135/level-a2-lesson-73-shopping-centres-centra-handlowe-flash-cards/


Dziękujemy

3766570
Dzisiaj
Wczoraj
W tym tygodniu
W tym miesiącu
271
1042
16951
50112