Powrót na góre
Klasa 4
Kiedy mówisz o tym, że lubisz (like)/uwielbiasz (love)/nienawidzisz (hate) czegoś robić, to pamiętaj, że zawsze musisz użyć po nich czasownika z końcówką -ing.
Np. Lubię pływać. = I like swimming.
Nienawidzę biegać. = I hate running.
Uwielbiam jeść czekoladę. = I love eating chocolate.
Zadanie:
6,7 - str. 111 - zksiążka ucznia
4 - str. 109 - zksiążka ucznia
3 str. 69 - zeszyt ćwiczeń
Ćwiczenia:
https://quizlet.com/247929095/level-a1-lesson-82-out-of-class-flash-cards/
Klasa 7
Struktura zdania w pierwszym okresie warunkowym wygląda następująco:
if | + | Present Simple | , | WILL + bezokolicznik |
lub
WILL + bezokolicznik | if | + | Present Simple |
Jak widać w pierwszym zdaniu, po słówku IF nie używamy czasu przyszłego (will), mimo że w tłumaczeniu taki czas występuje. To bardzo ważna zasada! Wstawiamy zawsze czas Present Simple!
Zadanie 5 str. 99 - książka ucznia - przepisz i przetłumacz
Zadanie 1,2 str. 93 - zeszyt ćwiczeń
Ćwiczenia:
https://quizlet.com/246622264/level-a2-lesson-85-school-and-education-szkola-i-edukacja-flash-cards/
3-4 latki
Słownictwo
Shapes - kształty
circle | koło |
triangle | trójkąt |
square | kwadrat |
big | duży |
small | mały |
Ćwiczenia:
Poproś dziecko o pokolorowanie obrazka.
5 latki
Słownictwo
Vehicles | Pojazdy |
car | samochód |
bus | autobus |
bike | rower |
train | pociąg |
tractor | traktor |
lorry | ciężarówka |
motorbike | motocykl |
scooter | hulajnoga |
Ćwiczenia:
Wytnij i ułóż.
Klasa 2
Cele lekcji:
Nauka nazw elementów krajobrazu.
Gramatyka:
There`re three mountains.
Tam są trzy rzeki.
There're..... - Tam są......
Zadania
Zadanie 6 str. 54 - książka ucznia
Zadanie 3,4 str. 51 - zeszyt ćwiczeń
Zadanie 5 str. 52 - zeszyt ćwiczeń
Klasa 3
Cele lekcji:
Nauka nazw roślin i zwierząt.
Gramatyka: Present Simple - przeczenia don't
Lions don't eat grass.
Lwy nie jedzą trawy
Zadania:
Zadanie 7 str. 54 - książka ucznia
Zadanie 3,4 str. 51 - zeszyt ćwiczeń
Zadanie 5 str. 52 - zeszyt ćwiczeń
Klasa 4
Sport
Zadanie:
2 - str. 109 - zksiążka ucznia - przepisz i przetłumacz
4 - str. 109 - zksiążka ucznia
1,2,3,4 str. 68 - zeszyt ćwiczeń
Ćwiczenia:
https://quizlet.com/247929039/level-a1-lesson-81-sports-dyscypliny-sportu-flash-cards/
Klasa 5
Zadanie 10 str. 121 - ksiązka ucznia
Zadanie 1,2 str. 76 - zeszyt ćwiczeń
Klasa 6b
Temat: Pisanie
Zadanie 7 str. 116 - książka ucznia - napisz opowiadanie
Zadanie 4 str. 73 - zeszyt ćwiczeń
Ćwiczenia:
https://quizlet.com/385444934/level-a2-lesson-86-flash-cards/
Klasa 7
Struktura zdania w pierwszym okresie warunkowym wygląda następująco:
if | + | Present Simple | , | WILL + bezokolicznik |
lub
WILL + bezokolicznik | if | + | Present Simple |
Jak widać w pierwszym zdaniu, po słówku IF nie używamy czasu przyszłego (will), mimo że w tłumaczeniu taki czas występuje. To bardzo ważna zasada! Wstawiamy zawsze czas Present Simple!
Zadanie 7 str. 98 - książka ucznia
Zadanie 1,2 str. 92 - zeszyt ćwiczeń
Ćwiczenia:
https://quizlet.com/246622179/level-a2-lesson-83-flash-cards/
https://quizlet.com/246622220/level-a2-lesson-84-out-of-class-flash-cards/
Klasa 4
Powtórzenie:
Zadanie:
1,2,3,4,5 - str. 66 - zeszyt ćwiczeń
Rozwiąż!
Klasa 5
Zadanie 4 str. 120 - ksiązka ucznia
Rozwiąż!
Klasa 7
Zadanie 4 str. 97 - książka ucznia - przepisz i przetłumacz
Zadanie 5 str. 97 - książka ucznia
Zadanie 1,2 str. 91 - zeszyt ćwiczeń
Ćwiczenia:
https://quizlet.com/246622179/level-a2-lesson-83-flash-cards/
Rozwiąż!
Klasa 8
W dniu dzisiejszym, zgodnie z zapowiedzią, należy przystąpić do testu z Unitu 7. Na rozwiązanie testu macie 120 minut - czas liczony jest od momentu rozpoczęcia testu. Do testu można podejść tylko raz o dowolnej porze w dniach 12.06.2020 - 13.06.2020. W razie pytań proszę o kontakt na Messengerze.
Link do testu:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSc__LJWjg219YO2Ngs702eUsV6JPvRhKpo6jYLYt86hOBmOsA/viewform?usp=sf_link
Klasa 6b
Temat: Czytanie
Zadanie 3 str. 115 - książka ucznia - przepisz i przetłumacz
Zadanie 1 str. 115 - książka ucznia
Zadanie 5 str. 72 - zeszyt ćwiczeń
Ćwiczenia:
https://quizlet.com/385442417/level-a2-lesson-85-good-manners-dobre-maniery-flash-cards/
Rozwiąż!
3-4 latki
Słownictwo
Shapes - kształty
circle | koło |
triangle | trójkąt |
square | kwadrat |
big | duży |
small | mały |
Ćwiczenia:
Poproś dziecko o pokolorowanie obrazka.
5 latki
Słownictwo
Vehicles | Pojazdy |
car | samochód |
bus | autobus |
bike | rower |
train | pociąg |
tractor | traktor |
lorry | ciężarówka |
motorbike | motocykl |
scooter | hulajnoga |
Ćwiczenia:
Zagraj w grę.
https://www.eslgamesplus.com/transportation-vocabulary-esl-interactive-board-game-2/
Klasa 2
Cele lekcji:
Nauka nazw elementów krajobrazu.
Gramatyka:
There`s a river.
Tam jest rzeka.
There's..... - Tam jest......
Zadania
Zadanie 2 str. 52 - książka ucznia - przepisz do zeszytu i przetłumacz.
Zadanie 1,2 str. 50 - zeszyt ćwiczeń
Klasa 3
Cele lekcji:
Nauka nazw roślin i zwierząt.
Zadania:
Zadanie 2 str. 52 - książka ucznia - przepisz do zeszytu i przetłumacz.
Zadanie 1,2 str. 50 - zeszyt ćwiczeń
Klasa 4
Powtórzenie:
Zadanie:
1,2,3,4,5,8 - str. 104 - ksiązka ucznia
Klasa 5
Powtórzenie
Zadanie 9,10,11 str. 119 - ksiązka ucznia
Klasa 6b
Temat: Mówienie
Zadanie 3 str. 114 - książka ucznia
Zadanie 2 str. 114 - książka ucznia - przepisz i przetłumacz
Zadanie 1,2,3,4 str. 72 - zeszyt ćwiczeń - dla chętnych
Ćwiczenia:
Klasa 7
Zadanie 7 str. 95 - książka ucznia - przepisz i przetłumacz
Zadanie 4,5 str. 89 - zeszyt ćwiczeń
Ćwiczenia:
https://quizlet.com/246622100/level-a2-lesson-81-jobs-zawody-flash-cards/
Klasa 4
Zadanie 4 str. 101 - przepisz i przetłumacz
Zadanie 8 str. 102 - napisz krótki mail
Ćwiczenia:
https://quizlet.com/246497408/level-a1-lesson-76-flash-cards/
Klasa 5
Powtórzenie
Zadanie 1,2,3,4,5 str. 74 - zeszyt ćwiczeń
Klasa 7
Future Simple, czyli czas przyszły prosty, jest bardzo łatwy zarówno w tworzeniu jak i użyciu. Po podmiocie wstawiamy will (we wszystkich osobach), a po nim czasownik w pierwszej formie.
podmiot | + | will | + | czasownik w I formie |
will come to you tomorrow. | IPrzyjdę do ciebie jutro. |
will pass the exam. | SheOna zda egzamin. |
will go to bed early. | The childrenDzieci pójdą spać wcześnie. |
will take care of it. | WeZajmiemy się tym. |
Zadanie 4 str. 96 - książka ucznia
Zadanie 4,5 str. 95 - książka ucznia - przepisz i przetłumacz
Zadanie 1,2,4 str. 90 - zeszyt ćwiczeń
Ćwiczenia:
https://quizlet.com/246622100/level-a2-lesson-81-jobs-zawody-flash-cards/
Klasa 8
Powtórzenie - Past Simple
zadania:
Zadanie 1,2,3,4,5 str. 66 - zeszyt ćwiczeń
W piątek dnia 12.06.2020 napiszecie test sprawdzający waszą wiedzę z Unitu 7.
Klasa 6b
Temat: Tworzenie pytań
Czas | Operator |
Present Simple | Do – you, I, we, they Does – he, she, it To be |
Present Continuous | To be |
Past Simple | Did To be (was, were) |
Past Continuous | Was, were |
Present Perfect | Have – I, you, they, we Has – he, she, it |
Future Simple | Will |
https://www.youtube.com/watch?v=_EitdfAyXos
Zadanie 4 str. 113 - książka ucznia
Zadanie 5 str. 113 - książka ucznia - przepisz i przetłumacz
Zadanie 5 str. 71 - zeszyt ćwiczeń - dla chętnych
Ćwiczenia:
https://quizlet.com/385437605/level-a2-lesson-83-being-with-people-zycie-towarzyskie-flash-cards/
Klasa 6b
Zadanie 3 str. 112 - książka ucznia
Zadanie 1,2,3 str. 70 - zeszyt ćwiczeń
Ćwiczenia:
https://quizlet.com/385437605/level-a2-lesson-83-being-with-people-zycie-towarzyskie-flash-cards/
Klasa 7
Zadanie 1 str. 94 - książka ucznia - przepisz i przetłumacz
Zadanie 4,5 str. 95 - książka ucznia - przepisz i przetłumacz
Zadanie 1,2,3 str. 88 - zeszyt ćwiczeń
Ćwiczenia:
https://quizlet.com/246622100/level-a2-lesson-81-jobs-zawody-flash-cards/
Klasa 4
Pytania w Present Simple
Przy tworzeniu pytań pojawia się dodatkowe słówko (operator). Słowo to nie ma tutaj swojego znaczenia, pełni rolę wyłączne pomocniczą. To słówko to do. W trzeciej osobie pojawia się końcówka -s i otrzymujemy does.
Uwaga: w trzeciej osobie w pytaniu nie dodajemy końcówki -s do czasownika głównego - otrzymuje ją operator. Wyjątkiem są pytania o podmiot (o nich trochę niżej).
Aby utworzyć pytanie ogólne, zaczynamy od operatora:
Do you like apples? | Lubisz jabłka? |
Does she smoke? | Czy ona pali? |
Do we always have to be late? | Czy my zawsze musimy się spóźniać? |
Możemy także sprecyzować nasze pytania (pytania szczegółowe), zaczynając pytanie od słówka pytającego:
do you get to work? | HowJak się dostajesz do pracy? |
does she go out in the evenings? | How oftenJak często ona wychodzi wieczorami? |
do you usually have for breakfast? | WhatCo zwykle jecie rano na śniadanie? |
Zadanie 4,5 str. 99 - książka ucznia
Zadanie 1,2,3,4 str. 62 - zeszyt ćwiczeń
Ćwiczenia:
https://quizlet.com/246497267/level-a1-lesson-73-flash-cards/
Klasa 5
Czytanie
Zadanie 5 str. 116 - przepisz do zeszytu i przetłumacz
Zadanie 6 str. 116 - napisz
Zadanie 1,2 str. 73 - zeszyt ćwiczeń
Ćwiczenia:
Klasa 7
W dniu dzisiejszym, zgodnie z zapowiedzią, należy przystąpić do testu z Unitu 7. Na rozwiązanie testu macie 120 minut - czas liczony jest od momentu rozpoczęcia testu. Do testu można podejść tylko raz o dowolnej porze w dniach 29.05.2020 - 30.05.2020. W razie pytań proszę o kontakt na Messengerze.
Link do testu:
Klasa 8
Past Simple
zadania:
Zadanie 7 str. 102 - książka ucznia - Napisz opowiadanie o wakacjach – czas Past Simple
Zadanie 1,4,5 str. 65 - zeszyt ćwiczeń
Klasa 6 b
Will - wyrażanie przewidywań.
Will (future simple):
Stosujemy w następujących sytuacjach:
- gdy w chwili mówienia podejmujemy decyzję o zrobieniu czegoś;
(It's cold. I will close the window.)
- gdy przewidujemy przyszłość opartą o oczekiwania, pewność, obawy, prawdopodobieństwo....; generalnie gdy wypowiadamy własną opinię o wydarzeniu i kiedy wiemy, że coś jest prawie pewne:
(I’m sure she will come.
Tom will probably try the bungee jumping.
His parents think he will pass his exam.)
- oferując pomoc, prosząc o pomoc, obiecując....
(He will apologise, I promise.
I will help you with the garden.)
Budowa zdania twierdzącego: podmiot + will + orzeczenie (czasownik w formie podstawowej bez to) + reszta zdania.
Zadanie 6,8 str. 111 - książka ucznia
Zadanie 3,4 str. 69 - zeszyt ćwiczeń
Ćwiczenia:
https://quizlet.com/385436215/level-a2-lesson-82-out-of-class-flash-cards/
3-4 latki
Słownictwo
Shapes - kształty
circle | koło |
triangle | trójkąt |
square | kwadrat |
big | duży |
small | mały |
Ćwiczenia:
Połącz, nazwij i pokoloruj.
5 latki
Słownictwo
Vehicles | Pojazdy |
car | samochód |
bus | autobus |
bike | rower |
train | pociąg |
tractor | traktor |
lorry | ciężarówka |
motorbike | motocykl |
scooter | hulajnoga |
Ćwiczenia:
Połącz, nazwij i pokoloruj.
Klasa 2
Cele lekcji:
Nauka nazw produktów spożywczych.
Gramatyka:
She likes fish and soup.
Ona lubi rybę i zupę.
She doesn't like eggs.
Ona nie lubi jajek.
Zadania
Zadanie 18 str. 51 - książka ucznia - Popatrz na tabele. W zeszycie napisz co lubi, a czego nie lubi Colette i Linguini. Zwróć uwagę na przyład.
Zadanie 13,14 str. 48 - zeszyt ćwiczeń
Zadanie 13,14 str. 48 - zeszyt ćwiczeń
We wtorek dnia 02.06.2020 napiszecie krótki test sprawdzający waszą wiedzę z Unitu 6.
Klasa 3
Cele lekcji:
Dni tygodnia, hobby.
Gramatyka:
I go swimming on Monday.
Pływam w poniedziałek.
He/she does ballet at the weekend.
On/on uprawia na balet w weekend.
Zadania:
Zadanie 18 str. 51 - książka ucznia - W zeszycie, narysuj i napisz.
Zadanie 11 str. 47 - zeszyt ćwiczeń
Zadanie 13,14 str. 48 - zeszyt ćwiczeń
Zadanie 15 str. 49 - zeszyt ćwiczeń
We wtorek dnia 02.06.2020 napiszecie krótki test sprawdzający waszą wiedzę z Unitu 6.
Klasa 4
Do tworzenia przeczeń używamy operatora do + not. Forma skrócona: don't.
W trzeciej osobie liczby pojedynczej operator przyjmuje formę does + not. Forma skrócona: doesn't.
Schemat tworzenia zdań przeczących | |||
Podmiot | Orzeczenie | Reszta zdania | Polskie tłumaczenie |
I | don't speak | Japanese. | Ja nie mówię po japońsku. |
You | Ty nie mówisz po japońsku. | ||
He | doesn't speak | On nie mówi po japońsku. | |
She | Ona nie mówi po japońsku. | ||
It | Ono nie mówi po japońsku. | ||
We | don't speak | My nie mówimy po japońsku. | |
You | Wy nie mówicie po japońsku. | ||
They | Oni nie mówią po japońsku. |
Forma czasownika jest taka sama dla wszystkich osób, tzn. W trzeciej osobie liczby pojedynczej nie dodajemy już końcówki -s. Końcówka -s przechodzi do operatora.
I speak English. / I don't speak Russian.
Ja mówię po Angielsku. / Ja nie mówię po Rosyjsku.
He speaks English. / He doesn't speak Finnish.
On mówi po Angielsku. / On nie mówi po Fińsku.
http://dobragramatyka.pl/present-simple
Zadanie 6,7 str. 97 - książka ucznia
Zadanie 7 str. 97 - książka ucznia - - przepisz i przetłumacz
Zadanie 1,2,3 str. 61 - zeszyt ćwiczeń
Ćwiczenia:
https://quizlet.com/246497165/level-a1-lesson-72-pets-zwierzeta-domowe-flash-cards/
Klasa 5
Czytanie
Zadanie 2 str. 115 - książka ucznia
Zadanie 1,2 str. 72 - zeszyt ćwiczeń
Ćwiczenia:
https://quizlet.com/305310421/level-a1-unit-8-having-fun-flash-cards/
Klasa 6 b
Will - wyrażanie przewidywań.
Will (future simple):
Stosujemy w następujących sytuacjach:
- gdy w chwili mówienia podejmujemy decyzję o zrobieniu czegoś;
(It's cold. I will close the window.)
- gdy przewidujemy przyszłość opartą o oczekiwania, pewność, obawy, prawdopodobieństwo....; generalnie gdy wypowiadamy własną opinię o wydarzeniu i kiedy wiemy, że coś jest prawie pewne:
(I’m sure she will come.
Tom will probably try the bungee jumping.
His parents think he will pass his exam.)
- oferując pomoc, prosząc o pomoc, obiecując....
(He will apologise, I promise.
I will help you with the garden.)
Budowa zdania twierdzącego: podmiot + will + orzeczenie (czasownik w formie podstawowej bez to) + reszta zdania.
Zadanie 2 str. 110 - książka ucznia
Zadanie 1,2 str. 69 - zeszyt ćwiczeń
Ćwiczenia:
https://quizlet.com/385436215/level-a2-lesson-82-out-of-class-flash-cards/
Klasa 4
W dniu dzisiejszym, zgodnie z zapowiedzią, należy przystąpić do testu z Unitu 6. Na rozwiązanie testu macie 120 minut - czas liczony jest od momentu rozpoczęcia testu. Do testu można podejść tylko raz o dowolnej porze w dniach 22.05.2020 - 23.05.2020. W razie pytań proszę o kontakt na Messengerze.
Link do testu:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSd_9l2fsKXWj9nb5TM_kPm93TLdgqmX2verSOKIuvYWADzy4Q/viewform?usp=sf_link
Klasa 5
Planowanie spotkań
Zadanie 3 str. 114 - książka ucznia - przepisz do zeszytu i przetłumacz
Zadanie 1,2,3,4 str. 71 - zeszyt ćwiczeń
Ćwiczenia:
https://quizlet.com/305310421/level-a1-unit-8-having-fun-flash-cards/
Klasa 7
Powtórzenie
Zadanie 1,2,4,5,7 str. 90 - książka ucznia
W piątek dnia 29.05.2020 napiszecie test sprawdzający waszą wiedzę z Unitu 7.
Klasa 8
Past Simple - pytania
W tym czasie także pojawia się pomocniczy operator, za pomocą którego tworzymy pytania i przeczenia - tym razem jest to słówko did. Dobra wiadomość: Operator jest identyczny we wszystkich osobach :) Pytanie tworzymy wstawiając did przed podmiot zdania a czasownik... wraca do pierwszej formy!
https://www.ang.pl/gramatyka/czas/past-simple/pytania-przeczenia
ćwiczenia:
https://quizlet.com/305309723/level-a1-unit-7-going-places-flash-cards/
Zadanie 3 str. 99 - książka ucznia
Zadanie 6 str. 99 - książka ucznia - przepisz i przetłumacz
Zadanie 1,2 str. 62 - zeszyt ćwiczeń
Klasa 7
Powtórzenie
Zadanie 1,2,4,5,6 str. 84 - zeszyt ćwiczeń
W piątek dnia 29.05.2020 napiszecie test sprawdzający waszą wiedzę z Unitu 7.
3-4 latki
Słownictwo
Shapes - kształty
circle | koło |
triangle | trójkąt |
square | kwadrat |
big | duży |
small | mały |
Ćwiczenia:
Poproś dziecko o nazwanie wszystkich kształtów ukazanych na rysunku.
Zadaniem dziecka będzie właściwie pokolorować dany kształt. Jeśli dziecko
popełni błąd, poproś je, żeby pokolorowało figurę ponownie.
5 latki
Słownictwo
Vehicles | Pojazdy |
car | samochód |
bus | autobus |
bike | rower |
train | pociąg |
tractor | traktor |
lorry | ciężarówka |
motorbike | motocykl |
scooter | hulajnoga |
Ćwiczenia:
Wymieniaj w przypadkowej kolejności nazwy pojazdów. Zadaniem dziecka będzie połączyć
jak najszybciej ilustracje pojazdów z ich cieniami. Jeśli dobrze się bawicie, powtórzcie zabawę
zamieniając się rolami, teraz dziecko wymienia a rodzic łączy
Klasa 2
Cele lekcji:
Nauka nazw produktów spożywczych.
Gramatyka:
She likes fish and soup.
Ona lubi rybę i zupę.
She doesn't like eggs.
Ona nie lubi jajek.
Zadania
Zadanie 18 str. 51 - książka ucznia - Popatrz na tabele. W zeszycie napisz co lubi, a czego nie lubi Colette i Linguini. Zwróć uwagę na przyład.
Zadanie 13,14 str. 48 - zeszyt ćwiczeń
Zadanie 13,14 str. 48 - zeszyt ćwiczeń
We wtorek dnia 02.06.2020 napiszecie krótki test sprawdzający waszą wiedzę z Unitu 6.
Klasa 3
Cele lekcji:
Dni tygodnia, hobby.
Gramatyka:
I go swimming on Monday.
Pływam w poniedziałek.
He/she does ballet at the weekend.
On/on uprawia na balet w weekend.
Zadania:
Zadanie 18 str. 51 - książka ucznia - W zeszycie, narysuj i napisz.
Zadanie 11 str. 47 - zeszyt ćwiczeń
Zadanie 13,14 str. 48 - zeszyt ćwiczeń
Zadanie 15 str. 49 - zeszyt ćwiczeń
We wtorek dnia 02.06.2020 napiszecie krótki test sprawdzający waszą wiedzę z Unitu 6.
Klasa 4
Zadanie 2 str. 100 - przepisz i przetłumacz
w sklepie - zwroty
https://www.helloangielski.pl/rozmowki/w-sklepie-po-angielsku/
Zadanie 1,2,3,4 str. 63 - zeszyt ćwiczeń
Ćwiczenia:
https://quizlet.com/246497319/level-a1-lesson-74-buying-a-ticket-kupowanie-biletu-flash-cards/
Klasa 5
Powtórzenie
Zadanie 1,2,3,4,5 str. 118 - ksiązka ucznia
Klasa 6b
Zadanie 3 str. 112 - książka ucznia
Zadanie 1,2,3 str. 70 - zeszyt ćwiczeń
Ćwiczenia:
https://quizlet.com/385437605/level-a2-lesson-83-being-with-people-zycie-towarzyskie-flash-cards/
Klasa 7
Zadanie 1 str. 94 - książka ucznia - przepisz i przetłumacz
Zadanie 4,5 str. 95 - książka ucznia - przepisz i przetłumacz
Zadanie 1,2,3 str. 88 - zeszyt ćwiczeń
Ćwiczenia:
https://quizlet.com/246622100/level-a2-lesson-81-jobs-zawody-flash-cards/
Klasa 4
Pytania w Present Simple
Przy tworzeniu pytań pojawia się dodatkowe słówko (operator). Słowo to nie ma tutaj swojego znaczenia, pełni rolę wyłączne pomocniczą. To słówko to do. W trzeciej osobie pojawia się końcówka -s i otrzymujemy does.
Uwaga: w trzeciej osobie w pytaniu nie dodajemy końcówki -s do czasownika głównego - otrzymuje ją operator. Wyjątkiem są pytania o podmiot (o nich trochę niżej).
Aby utworzyć pytanie ogólne, zaczynamy od operatora:
Do you like apples? | Lubisz jabłka? |
Does she smoke? | Czy ona pali? |
Do we always have to be late? | Czy my zawsze musimy się spóźniać? |
Możemy także sprecyzować nasze pytania (pytania szczegółowe), zaczynając pytanie od słówka pytającego:
do you get to work? | HowJak się dostajesz do pracy? |
does she go out in the evenings? | How oftenJak często ona wychodzi wieczorami? |
do you usually have for breakfast? | WhatCo zwykle jecie rano na śniadanie? |
Zadanie 4,5 str. 99 - książka ucznia
Zadanie 1,2,3,4 str. 62 - zeszyt ćwiczeń
Ćwiczenia:
https://quizlet.com/246497267/level-a1-lesson-73-flash-cards/
Klasa 5
Czytanie
Zadanie 5 str. 116 - przepisz do zeszytu i przetłumacz
Zadanie 6 str. 116 - napisz
Zadanie 1,2 str. 73 - zeszyt ćwiczeń
Ćwiczenia:
Klasa 7
W dniu dzisiejszym, zgodnie z zapowiedzią, należy przystąpić do testu z Unitu 7. Na rozwiązanie testu macie 120 minut - czas liczony jest od momentu rozpoczęcia testu. Do testu można podejść tylko raz o dowolnej porze w dniach 29.05.2020 - 30.05.2020. W razie pytań proszę o kontakt na Messengerze.
Link do testu:
Klasa 8
Past Simple
zadania:
Zadanie 7 str. 102 - książka ucznia - Napisz opowiadanie o wakacjach – czas Past Simple
Zadanie 1,4,5 str. 65 - zeszyt ćwiczeń
Klasa 6 b
Will - wyrażanie przewidywań.
Will (future simple):
Stosujemy w następujących sytuacjach:
- gdy w chwili mówienia podejmujemy decyzję o zrobieniu czegoś;
(It's cold. I will close the window.)
- gdy przewidujemy przyszłość opartą o oczekiwania, pewność, obawy, prawdopodobieństwo....; generalnie gdy wypowiadamy własną opinię o wydarzeniu i kiedy wiemy, że coś jest prawie pewne:
(I’m sure she will come.
Tom will probably try the bungee jumping.
His parents think he will pass his exam.)
- oferując pomoc, prosząc o pomoc, obiecując....
(He will apologise, I promise.
I will help you with the garden.)
Budowa zdania twierdzącego: podmiot + will + orzeczenie (czasownik w formie podstawowej bez to) + reszta zdania.
Zadanie 6,8 str. 111 - książka ucznia
Zadanie 3,4 str. 69 - zeszyt ćwiczeń
Ćwiczenia:
https://quizlet.com/385436215/level-a2-lesson-82-out-of-class-flash-cards/
3-4 latki
Słownictwo
Shapes - kształty
circle | koło |
triangle | trójkąt |
square | kwadrat |
big | duży |
small | mały |
Ćwiczenia:
Połącz, nazwij i pokoloruj.
5 latki
Słownictwo
Vehicles | Pojazdy |
car | samochód |
bus | autobus |
bike | rower |
train | pociąg |
tractor | traktor |
lorry | ciężarówka |
motorbike | motocykl |
scooter | hulajnoga |
Ćwiczenia:
Połącz, nazwij i pokoloruj.
Klasa 2
Cele lekcji:
Nauka nazw produktów spożywczych.
Gramatyka:
She likes fish and soup.
Ona lubi rybę i zupę.
She doesn't like eggs.
Ona nie lubi jajek.
Zadania
Zadanie 18 str. 51 - książka ucznia - Popatrz na tabele. W zeszycie napisz co lubi, a czego nie lubi Colette i Linguini. Zwróć uwagę na przyład.
Zadanie 13,14 str. 48 - zeszyt ćwiczeń
Zadanie 13,14 str. 48 - zeszyt ćwiczeń
We wtorek dnia 02.06.2020 napiszecie krótki test sprawdzający waszą wiedzę z Unitu 6.
Klasa 3
Cele lekcji:
Dni tygodnia, hobby.
Gramatyka:
I go swimming on Monday.
Pływam w poniedziałek.
He/she does ballet at the weekend.
On/on uprawia na balet w weekend.
Zadania:
Zadanie 18 str. 51 - książka ucznia - W zeszycie, narysuj i napisz.
Zadanie 11 str. 47 - zeszyt ćwiczeń
Zadanie 13,14 str. 48 - zeszyt ćwiczeń
Zadanie 15 str. 49 - zeszyt ćwiczeń
We wtorek dnia 02.06.2020 napiszecie krótki test sprawdzający waszą wiedzę z Unitu 6.
Klasa 4
Do tworzenia przeczeń używamy operatora do + not. Forma skrócona: don't.
W trzeciej osobie liczby pojedynczej operator przyjmuje formę does + not. Forma skrócona: doesn't.
Schemat tworzenia zdań przeczących | |||
Podmiot | Orzeczenie | Reszta zdania | Polskie tłumaczenie |
I | don't speak | Japanese. | Ja nie mówię po japońsku. |
You | Ty nie mówisz po japońsku. | ||
He | doesn't speak | On nie mówi po japońsku. | |
She | Ona nie mówi po japońsku. | ||
It | Ono nie mówi po japońsku. | ||
We | don't speak | My nie mówimy po japońsku. | |
You | Wy nie mówicie po japońsku. | ||
They | Oni nie mówią po japońsku. |
Forma czasownika jest taka sama dla wszystkich osób, tzn. W trzeciej osobie liczby pojedynczej nie dodajemy już końcówki -s. Końcówka -s przechodzi do operatora.
I speak English. / I don't speak Russian.
Ja mówię po Angielsku. / Ja nie mówię po Rosyjsku.
He speaks English. / He doesn't speak Finnish.
On mówi po Angielsku. / On nie mówi po Fińsku.
http://dobragramatyka.pl/present-simple
Zadanie 6,7 str. 97 - książka ucznia
Zadanie 7 str. 97 - książka ucznia - - przepisz i przetłumacz
Zadanie 1,2,3 str. 61 - zeszyt ćwiczeń
Ćwiczenia:
https://quizlet.com/246497165/level-a1-lesson-72-pets-zwierzeta-domowe-flash-cards/
Klasa 5
Czytanie
Zadanie 2 str. 115 - książka ucznia
Zadanie 1,2 str. 72 - zeszyt ćwiczeń
Ćwiczenia:
https://quizlet.com/305310421/level-a1-unit-8-having-fun-flash-cards/
Klasa 6 b
Will - wyrażanie przewidywań.
Will (future simple):
Stosujemy w następujących sytuacjach:
- gdy w chwili mówienia podejmujemy decyzję o zrobieniu czegoś;
(It's cold. I will close the window.)
- gdy przewidujemy przyszłość opartą o oczekiwania, pewność, obawy, prawdopodobieństwo....; generalnie gdy wypowiadamy własną opinię o wydarzeniu i kiedy wiemy, że coś jest prawie pewne:
(I’m sure she will come.
Tom will probably try the bungee jumping.
His parents think he will pass his exam.)
- oferując pomoc, prosząc o pomoc, obiecując....
(He will apologise, I promise.
I will help you with the garden.)
Budowa zdania twierdzącego: podmiot + will + orzeczenie (czasownik w formie podstawowej bez to) + reszta zdania.
Zadanie 2 str. 110 - książka ucznia
Zadanie 1,2 str. 69 - zeszyt ćwiczeń
Ćwiczenia:
https://quizlet.com/385436215/level-a2-lesson-82-out-of-class-flash-cards/
Klasa 4
W dniu dzisiejszym, zgodnie z zapowiedzią, należy przystąpić do testu z Unitu 6. Na rozwiązanie testu macie 120 minut - czas liczony jest od momentu rozpoczęcia testu. Do testu można podejść tylko raz o dowolnej porze w dniach 22.05.2020 - 23.05.2020. W razie pytań proszę o kontakt na Messengerze.
Link do testu:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSd_9l2fsKXWj9nb5TM_kPm93TLdgqmX2verSOKIuvYWADzy4Q/viewform?usp=sf_link
Klasa 5
Planowanie spotkań
Zadanie 3 str. 114 - książka ucznia - przepisz do zeszytu i przetłumacz
Zadanie 1,2,3,4 str. 71 - zeszyt ćwiczeń
Ćwiczenia:
https://quizlet.com/305310421/level-a1-unit-8-having-fun-flash-cards/
Klasa 7
Powtórzenie
Zadanie 1,2,4,5,7 str. 90 - książka ucznia
W piątek dnia 29.05.2020 napiszecie test sprawdzający waszą wiedzę z Unitu 7.
Klasa 8
Past Simple - pytania
W tym czasie także pojawia się pomocniczy operator, za pomocą którego tworzymy pytania i przeczenia - tym razem jest to słówko did. Dobra wiadomość: Operator jest identyczny we wszystkich osobach :) Pytanie tworzymy wstawiając did przed podmiot zdania a czasownik... wraca do pierwszej formy!
https://www.ang.pl/gramatyka/czas/past-simple/pytania-przeczenia
ćwiczenia:
https://quizlet.com/305309723/level-a1-unit-7-going-places-flash-cards/
Zadanie 3 str. 99 - książka ucznia
Zadanie 6 str. 99 - książka ucznia - przepisz i przetłumacz
Zadanie 1,2 str. 62 - zeszyt ćwiczeń
Klasa 7
Powtórzenie
Zadanie 1,2,4,5,6 str. 84 - zeszyt ćwiczeń
W piątek dnia 29.05.2020 napiszecie test sprawdzający waszą wiedzę z Unitu 7.
Klasa 6b
W dniu dzisiejszym, zgodnie z zapowiedzią, należy przystąpić do testu z Unitu 7. Na rozwiązanie testu macie 120 minut - czas liczony jest od momentu rozpoczęcia testu. Do testu można podejść tylko raz o dowolnej porze w dniach 20.05.2020 - 21.05.2020. W razie pytań proszę o kontakt na Messengerze.
Link do testu:
3-4 latki
Słownictwo
Shapes - kształty
circle | koło |
triangle | trójkąt |
square | kwadrat |
big | duży |
small | mały |
Ćwiczenia:
Wspólnie posłuchajcie piosenki Shapes. Następnie poproś dziecko
o rysowanie w powietrzu kształtu koła (circle), kwadratu (square) i trójkąta (triangle)
podczas kolejnego słuchania nagrania.
https://www.youtube.com/watch?v=TJhfl5vdxp4
5 latki
Słownictwo
Vehicles | Pojazdy |
car | samochód |
bus | autobus |
bike | rower |
train | pociąg |
tractor | traktor |
lorry | ciężarówka |
motorbike | motocykl |
scooter | hulajnoga |
Ćwiczenia:
Zapytaj o kolor, What colour is the car?, What colour is the motorbike?, What colour is the
lorry? Po każdym pytaniu odtwórz zwrotkę dla sprawdzenia, a następnie zapytaj o kolor
pojazdów w przypadkowej kolejności.
https://www.youtube.com/watch?v=NYMzlJZjXFs
Klasa 2
Cele lekcji:
Nauka nazw produktów spożywczych.
Gramatyka:
Can I have onions, please?
Czy moge prosić o cebulę?
https://www.youtube.com/watch?v=tydxMZXHhP8
Zadania
Zadanie 10 str. 48 - książka ucznia - przeczytaj
Zadanie 9,10 str. 46 - zeszyt ćwiczeń
Klasa 3
Cele lekcji:
Nauka dni tygodnia
https://www.youtube.com/watch?v=epdshFIcYKQ
Hobby
https://www.youtube.com/watch?v=90LfcLAjLiI
Zadania:
Zadanie 8 str. 48 - książka ucznia - przeczytaj
Zadanie 9,10 str. 46 - zeszyt ćwiczeń
Jeżeli ktoś nie posiada płyt do podręcznika podaję link i instrukcję ja zarejestrować się na stronie pearson – dostęp do podręczników i nagrań.
http://spdzierzgowo.pl/nauczanie-zdalne/jezyk-angielski/2-uncategorised/744-rejestracja-podreczniki
Klasa 4
Animals - zwierzęta
Zadanie 2 str. 95 - książka ucznia - przepisz i przetłumacz
Zadanie 3 str. 95 - książka ucznia
Zadanie 4 str. 95 - książka ucznia
Instrukcja dostępu do podręczników i nagrań online (klasy 1-8)
http://spdzierzgowo.pl/nauczanie-zdalne/jezyk-angielski/2-uncategorised/744-rejestracja-podreczniki
Zadanie 1,2,3,4 str. 60 - zeszyt ćwiczeń
Ćwiczenia:
https://quizlet.com/246497101/level-a1-lesson-71-wild-animals-dzikie-zwierzeta-flash-cards/
Klasa 5
Tworzenie pytań.
Wspomniałam już o operatorach. Z początku może wydawać Ci się to skomplikowane, ale nie martw się, jest ich naprawdę niewiele. Oto krótka lista istniejących operatorów.
Czas | Operator |
Present Simple | Do – you, I, we, they Does – he, she, it To be |
Present Continuous | To be |
Past Simple | Did To be (was, were) |
Past Continuous | Was, were |
Present Perfect | Have – I, you, they, we Has – he, she, it |
Future Simple | Will |
Jeżeli chcesz zadać pytanie w języku angielskim, operator stawiasz na samym początku zdania. Tworzy on wtedy pytanie ‚czy’.
Do you have some time? – Czy masz czas?
Did you go to the cinema last night? – Czy poszedłeś do kina wczoraj wieczorem?
Jeżeli w zdaniu występuje odmiana czasownika ‚to be’ – is, are, was, were, have been, will be – to jest on Twoim operatorem.
Were you in the cinema yesterday?
Are you happy?
Have you been to India yet?
Would, should i could – służą w zdaniach jako operatory, a więc przesuwamy je na początek zdania.
Could you be quiet now?
Should we go to school today?
Would you mind if I closed the window?
Jeżeli chcesz zadać pytanie typu ‚czy’, na początku zdania stawiasz operator, a reszta zdania pozostaje taka sama.
I have a car. – Do I have a car?
She is a girl. – Is she a girl?
Tylko czasami występują zasady, które nieco zmieniają zdanie. Na przykład, w czasie Present Simple, w 3 osobie liczby pojedynczej do czasownika dodajemy ‚s’ lub ‚es’, ale już w pytaniu, ta końcówka znika i przechodzi do operatora ‚do’.
She goes to school in Dublin. – Does she go to school in Dublin?
W czasie Past Simple w pytaniu czasownik wraca do podstawowej formy.
I went to the cinema last night. Did you go to the cinema last night?
W pytaniach szczegółowych jedyna zmiana zachodzi przez dodanie słówka pytającego na początku zdania. Reszta zdania pozostaje bez zmian lub jest bardzo podobna do pytania ‚czy’.
Are you happy? – Why are you happy?
Do you want this? What do you want?
https://okenglish.eu/jak-tworzyc-pytania-w-jezyku-angielskim/
Zadanie 3,4 str. 113 - książka ucznia
Zadanie 7 str. 113 - książka ucznia - przepisz i przetłumacz
Zadanie 1,2,3 str. 70 - zeszyt ćwiczeń
Ćwiczenia:
https://quizlet.com/305310421/level-a1-unit-8-having-fun-flash-cards/
Klasa 6 b
Zadanie 3 str. 109 - książka ucznia - przepisz i przetłumacz
Zadanie 5 str. 109 - książka ucznia
Instrukcja dostępu do podręczników i nagrań online (klasy 1-8)
http://spdzierzgowo.pl/nauczanie-zdalne/jezyk-angielski/2-uncategorised/744-rejestracja-podreczniki
Zadanie 1,2,3 str. 68 - zeszyt ćwiczeń
Ćwiczenia:
https://quizlet.com/385433165/level-a2-lesson-81-life-ambitions-cele-zyciowe-flash-cards/
Klasa 7
Zadania:
Przepisz do zeszytu i przetłumacz:
Writing - Notes (making arrangements)
Zadania 5 str. 89 - napisz notatkę
Zadanie 1,3 str. 83 - zeszyt ćwiczeń
https://quizlet.com/246621293/level-a2-lesson-77-flash-cards/
Klasa 4
Powtórzenie
Zadanie 1,2,3,4,5 str. 56 - zeszyt ćwiczeń
W piątek dnia 22.05.2020 napiszecie krótki test sprawdzający waszą wiedzę z Unitu 6.
Klasa 5
be going to
To stosunkowo łatwa konstrukcja do nauczenia, głównie dlatego, że odmianie podlega wyłącznie jej człon „to be”. Reszta pozostaje niezmieniona niezależnie od osoby. Znając więc odmianę tego czasownika będziemy w stanie bezproblemowo stosować całą konstrukcję. Po „to” zawsze stosujemy bezokolicznik.
„Be going to” może mieć dwa zastosowania. Po pierwsze, używamy konstrukcji mówiąc o swoich lub czyichś planach na przyszłość. Są to plany zdefiniowane, niemalże pewne.
Np.: John is going to be a doctor – John będzie lekarzem.
I am going to go to Miami next year – W przyszłym roku pojadę do Miami.
https://www.gramatyka-angielska.info/s/2046/54167-Gramatyka-angielska/303628-Be-going-to.htm
Zadanie 6,7 str. 111 - książka ucznia
Zadanie 1,2 str. 69 - zeszyt ćwiczeń
Klasa 7
Zadania:
Zadanie 2 str. 88 - książka ucznia - przepisz (wszystkie zwroty) i przetłumacz
Zadanie 1,2,3 str. 82 - zeszyt ćwiczeń
Ćwiczenia:
https://quizlet.com/246621246/level-a2-lesson-76-out-of-class-flash-cards/
Klasa 8
Past Simple - przeczenia
http://dobragramatyka.pl/past-simple
https://www.ang.pl/gramatyka/czas/past-simple/pytania-przeczenia
Zadanie 6 str. 97 - książka ucznia
Zadanie 8 str. 97 - książka ucznia - przepisz i przetłumacz
Zadanie 1,2 str. 61 - zeszyt ćwiczeń
Rozwiąż - czas 10 minut
Klasa 6 b
Powtórzenie
Zadanie 1,2,3,4,5 str. 66 - zeszyt ćwiczeń
W srodę dnia 20.05.2020 napiszecie krótki test sprawdzający waszą wiedzę z Unitu 7.
3-4 latki
Słownictwo
Animals - Zwierzęta
cat | kot |
dog | pies |
bird | ptak |
turtle | żółw |
fish | ryba |
Ćwiczenia:
5 latki
Słownictwo
Zwierzęta domowe | Zwierzęta domowe |
cat | kot |
dog | pies |
bird | ptak |
rabbit | królik |
chicken | kurczak |
duck | kaczka |
cow | krowa |
horse | koń |
pig | świnia |
sheep | owca |
goat | koza |
lamb | jagnię |
calf | cielak |
chick | kurczaczek |
duckling | kaczuszka |
Ćwiczenia:
Klasa 2
Cele lekcji:
Nauka nazw produktów spożywczych.
Gramatyka:
He likes.... - On lubi.....
She likes ...... - Ona lubi .......
He doesn't like cheese. - On nie lubi sera.
She doesn't like cheese - Ona nie lubi sera.
Zadania
Zadanie 7,8 str. 45 - zeszyt ćwiczeń
Klasa 3
Cele lekcji:
Nauka dni tygodnia
Zadania:
Zadanie 7,8 str. 45 - zeszyt ćwiczeń
Klasa 4
Powtórzenie
Zadanie 1,2,3,4,5,6 str. 90 - książka ucznia
Klasa 5
Test - z przyczyn technicznych test będzie dostępny jutro (12.05.2020)
Klasa 6 b
Powtórzenie
Zadanie 1,2,3,4,5 str. 104 - książka ucznia
Zadanie 10 str. 105 - książka ucznia
Klasa 7
Gramatyka
Borrow
Lend
https://www.ang.pl/roznica-lend-borrow
Zadania:
Zadanie 3 str. 87 - książka ucznia - przepisz i przetłumacz
Zadanie 1,2 str. 81 - zeszyt ćwiczeń
Ćwiczenia:
https://quizlet.com/246621202/level-a2-lesson-75-money-pieniadze-flash-cards/
Klasa 4
Gramatyka:
before – zanim, przed
after – po
Zadania:
Zadanie 7 str. 88 - napisz opowiadanie - książka ucznia
Zadanie 4,5 str. 55 - zeszyt ćwiczeń
Ćwiczenia:
https://quizlet.com/246496923/level-a1-lesson-65-months-miesiace-flash-cards/
Klasa 5
Gramatyka:
Liczebniki porządkowe
https://www.helloangielski.pl/rozmowki/liczebniki-porzadkowe-po-angielsku-z-wymowa/
Zadanie 7 str. 109 - przepisz i przetłumacz - książka ucznia
Zadania:
Zadanie 2 str. 109 - przepisz i przetłumacz - książka ucznia
Zadanie 3 str. 109 - książka ucznia
Zadanie 1,2,4 str. 68 - zeszyt ćwiczeń
W poniediałek dnia 11.05.2020 napiszecie krótki test sprawdzający waszą wiedzę z Unitu 7.
Klasa 7
Gramatyka - "be goging to"
https://angielski.na6.pl/be_going_to
Zadania:
Zadanie 5 str. 86 - książka ucznia
Zadanie 1,4 str. 80 - zeszyt ćwiczeń
ćwiczenia:
https://quizlet.com/246621165/level-a2-lesson-74-out-of-class-flash-cards/
Klasa 8
Zadanie 2,5 str. 95 - książka ucznia - przepisz do zeszytu i przetłumacz na język polski.
Zadanie 1,2,3,4 str. 60 - zeszyt ćwiczeń
https://quizlet.com/305309723/level-a1-unit-7-going-places-flash-cards/
Klasa 6 b
Zadania:
Zadanie 7 str. 102 - książka ucznia - napisz opowiadanie
Zadanie 1,2,3 str. 65 - zeszyt ćwiczeń
Ćwiczenia:
https://quizlet.com/385373794/level-a2-lesson-76-flash-cards/
3-4 latki
Słownictwo
Animals - Zwierzęta
cat | kot |
dog | pies |
bird | ptak |
turtle | żółw |
fish | ryba |
Gra
Wytnij i zagaraj.
Kolejno wypowiadaj nazwy zwierząt: cat, dog, fish, bird, turtle. Zadaniem dziecka będzie
odnaleźć dane zwierzę na obrazkach. Jeśli nadal dobrze się bawicie, kontynuujcie zabawę, zamieniając się rolami.
5 latki
Słownictwo
Zwierzęta domowe | Zwierzęta domowe |
cat | kot |
dog | pies |
bird | ptak |
rabbit | królik |
chicken | kurczak |
duck | kaczka |
cow | krowa |
horse | koń |
pig | świnia |
sheep | owca |
goat | koza |
lamb | jagnię |
calf | cielak |
chick | kurczaczek |
duckling | kaczuszka |
Gra
Wytnij i zagaraj.
Kolejno wypowiadaj nazwy zwierząt: cat, cow, duck, goat, chicken, horse, pig, rabbit, sheep. Zadaniem dziecka będzie
odnaleźć dane zwierzę na obrazkach. Jeśli nadal dobrze się bawicie, kontynuujcie zabawę, zamieniając się rolami.
Klasa 2
Cele lekcji:
Nauka nazw produktów spożywczych.
Rozwiąż!
słownictwo - przepisz do zeszytu i przetłumacz
carrots, onions, peas, tomatoes, salad
gramatyka:
He likes.... - On lubi.....
She likes ...... - Ona lubi .......
I like cheese. - Ja lubię ser.
I don't like cheese - Ja nie lubię sera.
Zadanie 5 str. 45 - posłuchaj i zaśpiewaj.
nagranie
https://drive.google.com/file/d/1HOI03y1II6x4jaBspuPP9pI-7PsFai1y/view?usp=sharing
Zadanie 6 str. 46 - Przerysuj buźki do zeszytu. Posłuchaj nagrania i narysuj „uśmiech” lub „smutek”.
nagranie
https://drive.google.com/file/d/109mfQR9jOPn3BYgWKyb8yijbr4rMY37W/view?usp=sharing
Zadanie 5 str. 44 - zeszyt ćwiczeń
nagranie
https://drive.google.com/file/d/1syA_7-JNxKyrt5_mBBMpp9TtvvL_Di1R/view?usp=sharing
Zadanie 6 str. 44 - zeszyt ćwiczeń
Klasa 3
Cele lekcji:
Nauka dni tygodnia
Rozwiąż!
Zadanie 5 str. 45 książka ucznia - posłuchaj i zaśpiewaj
nagranie
https://drive.google.com/file/d/1J-DCORzLBh7sdxK7bqqygYsKMNKbP5LS/view?usp=sharing
Gramatyka
She goes swimming on Mondays.
Ona pływa w poniedziałki.
Zadanie 6 str. 46 książka ucznia - przepisz do zeszytu i przetłumacz
Zadanie 5,6 str. 44 - zeszyt ćwiczeń
Klasa 4
Zadania:
Zadanie 5 str. 87 - przepisz do zeszytu i przetłumacz - książka ucznia
Zadanie 1,2,4,5 str. 54 - zeszyt ćwiczeń
Ćwiczenia:
https://quizlet.com/246496923/level-a1-lesson-65-months-miesiace-flash-cards/
Posłuchaj i powtórz
https://www.youtube.com/watch?v=8ZlckJs9_Ks
Klasa 5
Powtórzenie - Past Simple
zadania:
Zadanie 1,2,3,4,5 str. 66 - zeszyt ćwiczeń
W poniediałek dnia 11.05.2020 napiszecie krótki test sprawdzający waszą wiedzę z Unitu 7.
Klasa 6 b
zadania:
Zadanie 3,5 str. 101 - książka ucznia
Zadanie 4 str. 101 - przepisz do zeszytu i przetłumacz - książka ucznia
Zadanie 1,2 str. 64 - zeszyt ćwiczeń
ćwiczenia:
https://quizlet.com/385371994/level-a2-lesson-75-phrasal-verbs-czasowniki-zlozone-flash-cards/
Klasa 7
Zadania:
Zadanie5 str. 85 - książka ucznia - przepisz do zeszytu i przetłumaczyć na język polski.
Zadanie 6vstr. 85 - książka ucznia
Zadanie 1,2,3 str. 79 - zeszyt ćwiczeń
ćwiczenia:
https://quizlet.com/246621135/level-a2-lesson-73-shopping-centres-centra-handlowe-flash-cards/
Strona 1 z 2