Powrót na góre
3-4 latki
Słownictwo
Shapes - kształty
circle | koło |
triangle | trójkąt |
square | kwadrat |
big | duży |
small | mały |
Ćwiczenia:
Wspólnie posłuchajcie piosenki Shapes. Następnie poproś dziecko
o rysowanie w powietrzu kształtu koła (circle), kwadratu (square) i trójkąta (triangle)
podczas kolejnego słuchania nagrania.
https://www.youtube.com/watch?v=TJhfl5vdxp4
5 latki
Słownictwo
Vehicles | Pojazdy |
car | samochód |
bus | autobus |
bike | rower |
train | pociąg |
tractor | traktor |
lorry | ciężarówka |
motorbike | motocykl |
scooter | hulajnoga |
Ćwiczenia:
Zapytaj o kolor, What colour is the car?, What colour is the motorbike?, What colour is the
lorry? Po każdym pytaniu odtwórz zwrotkę dla sprawdzenia, a następnie zapytaj o kolor
pojazdów w przypadkowej kolejności.
https://www.youtube.com/watch?v=NYMzlJZjXFs
Klasa 2
Cele lekcji:
Nauka nazw produktów spożywczych.
Gramatyka:
Can I have onions, please?
Czy moge prosić o cebulę?
https://www.youtube.com/watch?v=tydxMZXHhP8
Zadania
Zadanie 10 str. 48 - książka ucznia - przeczytaj
Zadanie 9,10 str. 46 - zeszyt ćwiczeń
Klasa 3
Cele lekcji:
Nauka dni tygodnia
https://www.youtube.com/watch?v=epdshFIcYKQ
Hobby
https://www.youtube.com/watch?v=90LfcLAjLiI
Zadania:
Zadanie 8 str. 48 - książka ucznia - przeczytaj
Zadanie 9,10 str. 46 - zeszyt ćwiczeń
Jeżeli ktoś nie posiada płyt do podręcznika podaję link i instrukcję ja zarejestrować się na stronie pearson – dostęp do podręczników i nagrań.
http://spdzierzgowo.pl/nauczanie-zdalne/jezyk-angielski/2-uncategorised/744-rejestracja-podreczniki
Klasa 4
Animals - zwierzęta
Zadanie 2 str. 95 - książka ucznia - przepisz i przetłumacz
Zadanie 3 str. 95 - książka ucznia
Zadanie 4 str. 95 - książka ucznia
Instrukcja dostępu do podręczników i nagrań online (klasy 1-8)
http://spdzierzgowo.pl/nauczanie-zdalne/jezyk-angielski/2-uncategorised/744-rejestracja-podreczniki
Zadanie 1,2,3,4 str. 60 - zeszyt ćwiczeń
Ćwiczenia:
https://quizlet.com/246497101/level-a1-lesson-71-wild-animals-dzikie-zwierzeta-flash-cards/
Klasa 5
Tworzenie pytań.
Wspomniałam już o operatorach. Z początku może wydawać Ci się to skomplikowane, ale nie martw się, jest ich naprawdę niewiele. Oto krótka lista istniejących operatorów.
Czas | Operator |
Present Simple | Do – you, I, we, they Does – he, she, it To be |
Present Continuous | To be |
Past Simple | Did To be (was, were) |
Past Continuous | Was, were |
Present Perfect | Have – I, you, they, we Has – he, she, it |
Future Simple | Will |
Jeżeli chcesz zadać pytanie w języku angielskim, operator stawiasz na samym początku zdania. Tworzy on wtedy pytanie ‚czy’.
Do you have some time? – Czy masz czas?
Did you go to the cinema last night? – Czy poszedłeś do kina wczoraj wieczorem?
Jeżeli w zdaniu występuje odmiana czasownika ‚to be’ – is, are, was, were, have been, will be – to jest on Twoim operatorem.
Were you in the cinema yesterday?
Are you happy?
Have you been to India yet?
Would, should i could – służą w zdaniach jako operatory, a więc przesuwamy je na początek zdania.
Could you be quiet now?
Should we go to school today?
Would you mind if I closed the window?
Jeżeli chcesz zadać pytanie typu ‚czy’, na początku zdania stawiasz operator, a reszta zdania pozostaje taka sama.
I have a car. – Do I have a car?
She is a girl. – Is she a girl?
Tylko czasami występują zasady, które nieco zmieniają zdanie. Na przykład, w czasie Present Simple, w 3 osobie liczby pojedynczej do czasownika dodajemy ‚s’ lub ‚es’, ale już w pytaniu, ta końcówka znika i przechodzi do operatora ‚do’.
She goes to school in Dublin. – Does she go to school in Dublin?
W czasie Past Simple w pytaniu czasownik wraca do podstawowej formy.
I went to the cinema last night. Did you go to the cinema last night?
W pytaniach szczegółowych jedyna zmiana zachodzi przez dodanie słówka pytającego na początku zdania. Reszta zdania pozostaje bez zmian lub jest bardzo podobna do pytania ‚czy’.
Are you happy? – Why are you happy?
Do you want this? What do you want?
https://okenglish.eu/jak-tworzyc-pytania-w-jezyku-angielskim/
Zadanie 3,4 str. 113 - książka ucznia
Zadanie 7 str. 113 - książka ucznia - przepisz i przetłumacz
Zadanie 1,2,3 str. 70 - zeszyt ćwiczeń
Ćwiczenia:
https://quizlet.com/305310421/level-a1-unit-8-having-fun-flash-cards/
Klasa 6 b
Zadanie 3 str. 109 - książka ucznia - przepisz i przetłumacz
Zadanie 5 str. 109 - książka ucznia
Instrukcja dostępu do podręczników i nagrań online (klasy 1-8)
http://spdzierzgowo.pl/nauczanie-zdalne/jezyk-angielski/2-uncategorised/744-rejestracja-podreczniki
Zadanie 1,2,3 str. 68 - zeszyt ćwiczeń
Ćwiczenia:
https://quizlet.com/385433165/level-a2-lesson-81-life-ambitions-cele-zyciowe-flash-cards/
Klasa 7
Zadania:
Przepisz do zeszytu i przetłumacz:
Writing - Notes (making arrangements)
Zadania 5 str. 89 - napisz notatkę
Zadanie 1,3 str. 83 - zeszyt ćwiczeń
https://quizlet.com/246621293/level-a2-lesson-77-flash-cards/