Powrót na góre

foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
"Dziecko chce być dobre, Jeśli nie umie - naucz Jeśli nie wie - wytłumacz jeśli nie może - pomóż." Janusz Korczak

Muzeum Tradycji Niepodległościowych w Łodzi

Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego

oraz

Wydawnictwo Literatura

zachęcają do udziału w naszym wspólnym przedsięwzięciu

“Trzy Konkursy Na 100 - lecie Niepodległości”

konkursy są częścią dużego projektu edukacyjnego

“Odzyskana Niepodległość”

Pierwszy konkurs - Konkurs Wiedzy o Odzyskaniu Niepodległości będzie kolejnym z cyklu konkursów wiedzy, jakie są organizowane przez Muzeum i skierowano go do dwóch kategorii wiekowych: klasy 6-8 Szkół Podstawowych i Gimnazjum; Szkoły Średnie. Zgłoszenia uczestników dokonuje nauczyciel poprzez wypełnienie stosownego formularza. Konkurs zostanie przeprowadzony z formie testu obejmującego pytania zamknięte, otwarte oraz sprawdzian wiedzy ze znajomości ikonografii historycznej i map. Arkusz konkursowy zostanie zakończony zadaniem, w którym będzie wymagana wypowiedź pisemna. Celem konkursu będzie ukazanie jego uczestnikom, jak ważne dla Polaków było odzyskanie Niepodległości i walka w jej obronie. W konkursie przewidzianych jest sześć nagród, po trzy pierwsze miejsca w obu kategoriach wiekowych i dwa wyróżnienia - formularz zgłoszeniowy oraz regulamin dostępne do pobrania tutaj:

https://drive.google.com/open?id=1K2fPZ6uffMPrr0umxasXD2mXlFUtX4pD

https://drive.google.com/open?id=1nw9wW3M68c3CfbNMEoVHp3DA0FdFzEky

Drugi konkurs -Konkurs Plastyczny Twarze Niepodległości, który jest skierowany do trzech kategorii wiekowych klasy III-V Szkoły Podstawowej; klasy VI-VIII Szkoły Podstawowej i Gimnazjum; Szkoły Średnie. Nadesłane prace będą oceniać eksperci z dziedziny plastyki, którzy zostaną powołani w skład Komisji Konkursowej. Przedmiotem konkursu będzie wykonanie pracy plastycznej, na której zostanie przedstawiona wybrana postać związana z polskimi drogami do niepodległej, którą twórca pracy uważa za osobę zasłużoną w dążeniach niepodległościowych. Praca powinna być wykonana na powierzchni płaskiej (malarstwo, grafika, rysunek i in.) o formacie nie mniejszym niż A-4 i nie większym niż A-2. W konkursie przewidzianych jest dziewięć nagród, po trzy pierwsze miejsca we wszystkich kategoriach wiekowych  i trzy wyróżnienia - regulamin dostępny do pobrania tutaj:

https://drive.google.com/open?id=1S6Kb60LYo0dXfJ4pNXo3gj6y2tQQSGNF

Trzeci konkurs - Konkurs Literacki, który polega na napisaniu listu. Autor listu ma za zadanie wyobrazić sobie, że jest uczestnikiem powstania narodowego (insurekcja kościuszkowska; powstanie listopadowe; powstanie styczniowe; powstanie wielkopolskie 1918 r.) i piszę wiadomość do bliskiego krewnego, któremu relacjonuje sytuację powstańców. W liście ważne będzie zachowanie poprawności merytorycznej I użycie, jak największej ilości szczegulów. Konkurs jest skierowany do dwóch kategorii wiekowych: klasy VI-VIII Szkoły Podstawowej i Gimnazjum; Szkoły Średnie. W konkursie przewidzianych jest sześć nagród, po trzy pierwsze miejsca w obu kategoriach wiekowych i dwa wyróżnienia - regulamin dostępny do pobrania tutaj:

https://drive.google.com/open?id=1CB5XU1b-cLVBu0oKo0VDWTXVtZFu5H84

Organizator:

- Muzeum Tradycji Niepodległościowych w Łodzi

Partnerzy:

- Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego

- Wydawnictwo Literatura

Patroni honorowi:

- Łódź Kreuje

- Kuratorium Oświaty w Łodzi

- IPN Oddział w Łodzi

- Widzewskie Domy Kultury

Patroni medialni:

- Tu Łódź. com

- czasdzieci.pl

,,POCZTÓWKA Z WAKACJI”

 

Zapraszamy do wzięcia udziału w XV Ogólnopolskim Konkursie Plastycznym ,,Pocztówka z wakacji”

Każdy uczestnik może złożyć tylko jedną pracę, wykonaną dowolną płaską techniką. Pocztówka (10cm x15cm) musi być naklejona na sztywny karton o wymiarach          11cm x16cm (szerokość ramki 0,5cm z każdej strony).

UWAGA: prace wykonane z plasteliny oraz zawierające gotowe elementy, to znaczy niewykonane własnoręcznie przez autora (cekiny, guziki, muszelki, itp.) nie będą oceniane.

Prace należy złożyć do dnia 01 października 2018r.

do p. Renaty Jakubowskiej lub p. Agaty Nowakowskiej.

Zapraszam uczniów klas III - VII do wzięcia udziału w konkursie

na Szkolnego Mistrza Sudoku

  • Konkurs składa się z dwóch etapów
    • Etap I – Trening – będzie odbywał się od 1 lutego do 30 kwietnia 2018 roku.
      W tym czasie co dwa tygodnie będą dostępne u organizatora diagramy do samodzielnego uzupełnienia i oddania. Osoby
      , które oddadzą najwięcej prawidłowo wypełnionych diagramów przechodzą do II etapu
    • Etap II – Finał – odbędzie się w maju, w szkole. Każdy uczestnik otrzyma do rozwiązania 5 diagramów. Osoba, która rozwiąże poprawnie wszystkie diagramy w jak najkrótszym czasie otrzyma tytuł Mistrza (w przypadku niepełnego rozwiązania w przewidzianym czasie – 45 min - uczeń otrzymuje punkty obliczane w następujący sposób:  ilość pól diagramu – pola wypełnione błędnie – pola puste)
  • W konkursie przewidziane są nagrody (dyplomy, celujące i bardzo dobre oceny z matematyki, niespodzianki)
  • Organizator
  • Aneta Żmuda

 

 

SUDOKU

DOSKONAŁA GIMNASTYKA DLA UMYSŁU

 

 

HISTORIA SUDOKU

         Początki sudoku sięgają „łacińskich kwadratów” Eulera z 1780 roku. Łamigłówka została wydana po raz pierwszy w latach 70tych ubiegłego wieku pod nazwą „Miejsce liczby” w amerykańskim magazynie z zagadkami matematycznymi. Na początku lat 80tych pojawiła się w japońskim czasopiśmie pod nazwą sudoku.

         Łamigłówka sudoku zdobyła ogromną popularność w Wielkiej Brytanii, gdy po raz pierwszy pojawiła się w gazecie The Times w listopadzie 2004 roku. Sudoku zyskuje coraz większe rzesze zwolenników na całym świecie.

JAK TO WYGLĄDA?

Diagram sudoku składa się z 36 lub 81 pól w układzie 6 x 6 lub 9 x 9 i został podzielony na 6 lub 9 mniejszych kwadratów o układzie 3 x 2 lub 3 x 3 każdy. Łamigłówka ma tylko jedno rozwiązanie, do którego można dojść za pomocą logiki.

Rozwiązanie polega na umieszczeniu w każdym wierszu, każdej kolumnie i każdym z dziewięciu mniejszych kwadratów wszystkich cyfr od 1 do 9.

JAK W TO GRAć?

Zgadywanie nie jest dobrym sposobem na rozwiązanie sudoku, a czasem wręcz poprowadzi na manowce. Podstawowym sposobem rozwiązania jest logiczne myślenie.

Żeby zacząć przyjrzyj się wszystkim kwadratom i zobacz, które kratki są puste, równocześnie sprawdź kolumnę i wiersz tej kratki w poszukiwaniu brakującej cyfry. Zaznaczaj możliwe cyfry ołówkiem, potem je zweryfikujesz. Zadawaj sobie pytania: jeśli w tym kwadracie jest już dana cyfra to czy może się znaleźć gdzieś indziej w tym samym wierszu czy kolumnie?, jeśli w danym wierszu czy kolumnie jest już dana cyfra to czy może się znaleźć w tej kratce?. Rozwiąż najbardziej oczywiste cyfry.

PO CO NAM SUDOKU?

         Sudoku rozwija umysł i logiczne myślenie, czyli coś, co ma każdy z nas. Istnieją badania dowodzące, że granie w Sudoku poprawia pamięć, jasność myślenia, a nawet może uchronić przed takimi chorobami mózgu, jak choroba Alzheimera! Niektórzy naukowcy i badacze zalecają regularne granie w Sudoku w ramach codziennych zajęć.

         Dowiedz się, o czym mówią wszyscy wokół, dołącz do tego ekscytującego fenomenu XXI wieku i po prostu zacznij grać w SUDOKU.

                                                                           

 Zachęcam do udziału w ogólnopolskim konkursie matematycznym dla uczniów szkół podstawowych 

Konkurs składa się z trzech konkurencji.

Dla każdej klasy (od 1 do 7) przewidziany jest odpowiedni stopień trudności, zgodnie z obowiązującą podstawą programową. Konkurencje to przygotowane przez nauczycieli matematyki ciekawe zadania i łamigłówki matematyczne do rozwiązania. Udział w konkursie jest bezpłatny.

Aneta Żmuda

 

Dziękujemy

285863
Dzisiaj
Wczoraj
W tym tygodniu
W tym miesiącu
350
347
1423
5741