Powrót na góre
Klasa 4
Zadanie 4 str. 101 - przepisz i przetłumacz
Zadanie 8 str. 102 - napisz krótki mail
Ćwiczenia:
https://quizlet.com/246497408/level-a1-lesson-76-flash-cards/
Klasa 5
Powtórzenie
Zadanie 1,2,3,4,5 str. 74 - zeszyt ćwiczeń
Klasa 7
Future Simple, czyli czas przyszły prosty, jest bardzo łatwy zarówno w tworzeniu jak i użyciu. Po podmiocie wstawiamy will (we wszystkich osobach), a po nim czasownik w pierwszej formie.
podmiot | + | will | + | czasownik w I formie |
will come to you tomorrow. | IPrzyjdę do ciebie jutro. |
will pass the exam. | SheOna zda egzamin. |
will go to bed early. | The childrenDzieci pójdą spać wcześnie. |
will take care of it. | WeZajmiemy się tym. |
Zadanie 4 str. 96 - książka ucznia
Zadanie 4,5 str. 95 - książka ucznia - przepisz i przetłumacz
Zadanie 1,2,4 str. 90 - zeszyt ćwiczeń
Ćwiczenia:
https://quizlet.com/246622100/level-a2-lesson-81-jobs-zawody-flash-cards/
Klasa 8
Powtórzenie - Past Simple
zadania:
Zadanie 1,2,3,4,5 str. 66 - zeszyt ćwiczeń
W piątek dnia 12.06.2020 napiszecie test sprawdzający waszą wiedzę z Unitu 7.
Klasa 6b
Temat: Tworzenie pytań
Czas | Operator |
Present Simple | Do – you, I, we, they Does – he, she, it To be |
Present Continuous | To be |
Past Simple | Did To be (was, were) |
Past Continuous | Was, were |
Present Perfect | Have – I, you, they, we Has – he, she, it |
Future Simple | Will |
https://www.youtube.com/watch?v=_EitdfAyXos
Zadanie 4 str. 113 - książka ucznia
Zadanie 5 str. 113 - książka ucznia - przepisz i przetłumacz
Zadanie 5 str. 71 - zeszyt ćwiczeń - dla chętnych
Ćwiczenia:
https://quizlet.com/385437605/level-a2-lesson-83-being-with-people-zycie-towarzyskie-flash-cards/
Klasa 6b
Zadanie 3 str. 112 - książka ucznia
Zadanie 1,2,3 str. 70 - zeszyt ćwiczeń
Ćwiczenia:
https://quizlet.com/385437605/level-a2-lesson-83-being-with-people-zycie-towarzyskie-flash-cards/
Klasa 7
Zadanie 1 str. 94 - książka ucznia - przepisz i przetłumacz
Zadanie 4,5 str. 95 - książka ucznia - przepisz i przetłumacz
Zadanie 1,2,3 str. 88 - zeszyt ćwiczeń
Ćwiczenia:
https://quizlet.com/246622100/level-a2-lesson-81-jobs-zawody-flash-cards/
Klasa 4
Pytania w Present Simple
Przy tworzeniu pytań pojawia się dodatkowe słówko (operator). Słowo to nie ma tutaj swojego znaczenia, pełni rolę wyłączne pomocniczą. To słówko to do. W trzeciej osobie pojawia się końcówka -s i otrzymujemy does.
Uwaga: w trzeciej osobie w pytaniu nie dodajemy końcówki -s do czasownika głównego - otrzymuje ją operator. Wyjątkiem są pytania o podmiot (o nich trochę niżej).
Aby utworzyć pytanie ogólne, zaczynamy od operatora:
Do you like apples? | Lubisz jabłka? |
Does she smoke? | Czy ona pali? |
Do we always have to be late? | Czy my zawsze musimy się spóźniać? |
Możemy także sprecyzować nasze pytania (pytania szczegółowe), zaczynając pytanie od słówka pytającego:
do you get to work? | HowJak się dostajesz do pracy? |
does she go out in the evenings? | How oftenJak często ona wychodzi wieczorami? |
do you usually have for breakfast? | WhatCo zwykle jecie rano na śniadanie? |
Zadanie 4,5 str. 99 - książka ucznia
Zadanie 1,2,3,4 str. 62 - zeszyt ćwiczeń
Ćwiczenia:
https://quizlet.com/246497267/level-a1-lesson-73-flash-cards/
Klasa 5
Czytanie
Zadanie 5 str. 116 - przepisz do zeszytu i przetłumacz
Zadanie 6 str. 116 - napisz
Zadanie 1,2 str. 73 - zeszyt ćwiczeń
Ćwiczenia:
Klasa 7
W dniu dzisiejszym, zgodnie z zapowiedzią, należy przystąpić do testu z Unitu 7. Na rozwiązanie testu macie 120 minut - czas liczony jest od momentu rozpoczęcia testu. Do testu można podejść tylko raz o dowolnej porze w dniach 29.05.2020 - 30.05.2020. W razie pytań proszę o kontakt na Messengerze.
Link do testu:
Klasa 8
Past Simple
zadania:
Zadanie 7 str. 102 - książka ucznia - Napisz opowiadanie o wakacjach – czas Past Simple
Zadanie 1,4,5 str. 65 - zeszyt ćwiczeń
Klasa 6 b
Will - wyrażanie przewidywań.
Will (future simple):
Stosujemy w następujących sytuacjach:
- gdy w chwili mówienia podejmujemy decyzję o zrobieniu czegoś;
(It's cold. I will close the window.)
- gdy przewidujemy przyszłość opartą o oczekiwania, pewność, obawy, prawdopodobieństwo....; generalnie gdy wypowiadamy własną opinię o wydarzeniu i kiedy wiemy, że coś jest prawie pewne:
(I’m sure she will come.
Tom will probably try the bungee jumping.
His parents think he will pass his exam.)
- oferując pomoc, prosząc o pomoc, obiecując....
(He will apologise, I promise.
I will help you with the garden.)
Budowa zdania twierdzącego: podmiot + will + orzeczenie (czasownik w formie podstawowej bez to) + reszta zdania.
Zadanie 6,8 str. 111 - książka ucznia
Zadanie 3,4 str. 69 - zeszyt ćwiczeń
Ćwiczenia:
https://quizlet.com/385436215/level-a2-lesson-82-out-of-class-flash-cards/
3-4 latki
Słownictwo
Shapes - kształty
circle | koło |
triangle | trójkąt |
square | kwadrat |
big | duży |
small | mały |
Ćwiczenia:
Połącz, nazwij i pokoloruj.
5 latki
Słownictwo
Vehicles | Pojazdy |
car | samochód |
bus | autobus |
bike | rower |
train | pociąg |
tractor | traktor |
lorry | ciężarówka |
motorbike | motocykl |
scooter | hulajnoga |
Ćwiczenia:
Połącz, nazwij i pokoloruj.
Klasa 2
Cele lekcji:
Nauka nazw produktów spożywczych.
Gramatyka:
She likes fish and soup.
Ona lubi rybę i zupę.
She doesn't like eggs.
Ona nie lubi jajek.
Zadania
Zadanie 18 str. 51 - książka ucznia - Popatrz na tabele. W zeszycie napisz co lubi, a czego nie lubi Colette i Linguini. Zwróć uwagę na przyład.
Zadanie 13,14 str. 48 - zeszyt ćwiczeń
Zadanie 13,14 str. 48 - zeszyt ćwiczeń
We wtorek dnia 02.06.2020 napiszecie krótki test sprawdzający waszą wiedzę z Unitu 6.
Klasa 3
Cele lekcji:
Dni tygodnia, hobby.
Gramatyka:
I go swimming on Monday.
Pływam w poniedziałek.
He/she does ballet at the weekend.
On/on uprawia na balet w weekend.
Zadania:
Zadanie 18 str. 51 - książka ucznia - W zeszycie, narysuj i napisz.
Zadanie 11 str. 47 - zeszyt ćwiczeń
Zadanie 13,14 str. 48 - zeszyt ćwiczeń
Zadanie 15 str. 49 - zeszyt ćwiczeń
We wtorek dnia 02.06.2020 napiszecie krótki test sprawdzający waszą wiedzę z Unitu 6.
Klasa 4
Do tworzenia przeczeń używamy operatora do + not. Forma skrócona: don't.
W trzeciej osobie liczby pojedynczej operator przyjmuje formę does + not. Forma skrócona: doesn't.
Schemat tworzenia zdań przeczących | |||
Podmiot | Orzeczenie | Reszta zdania | Polskie tłumaczenie |
I | don't speak | Japanese. | Ja nie mówię po japońsku. |
You | Ty nie mówisz po japońsku. | ||
He | doesn't speak | On nie mówi po japońsku. | |
She | Ona nie mówi po japońsku. | ||
It | Ono nie mówi po japońsku. | ||
We | don't speak | My nie mówimy po japońsku. | |
You | Wy nie mówicie po japońsku. | ||
They | Oni nie mówią po japońsku. |
Forma czasownika jest taka sama dla wszystkich osób, tzn. W trzeciej osobie liczby pojedynczej nie dodajemy już końcówki -s. Końcówka -s przechodzi do operatora.
I speak English. / I don't speak Russian.
Ja mówię po Angielsku. / Ja nie mówię po Rosyjsku.
He speaks English. / He doesn't speak Finnish.
On mówi po Angielsku. / On nie mówi po Fińsku.
http://dobragramatyka.pl/present-simple
Zadanie 6,7 str. 97 - książka ucznia
Zadanie 7 str. 97 - książka ucznia - - przepisz i przetłumacz
Zadanie 1,2,3 str. 61 - zeszyt ćwiczeń
Ćwiczenia:
https://quizlet.com/246497165/level-a1-lesson-72-pets-zwierzeta-domowe-flash-cards/
Klasa 5
Czytanie
Zadanie 2 str. 115 - książka ucznia
Zadanie 1,2 str. 72 - zeszyt ćwiczeń
Ćwiczenia:
https://quizlet.com/305310421/level-a1-unit-8-having-fun-flash-cards/
Klasa 6 b
Will - wyrażanie przewidywań.
Will (future simple):
Stosujemy w następujących sytuacjach:
- gdy w chwili mówienia podejmujemy decyzję o zrobieniu czegoś;
(It's cold. I will close the window.)
- gdy przewidujemy przyszłość opartą o oczekiwania, pewność, obawy, prawdopodobieństwo....; generalnie gdy wypowiadamy własną opinię o wydarzeniu i kiedy wiemy, że coś jest prawie pewne:
(I’m sure she will come.
Tom will probably try the bungee jumping.
His parents think he will pass his exam.)
- oferując pomoc, prosząc o pomoc, obiecując....
(He will apologise, I promise.
I will help you with the garden.)
Budowa zdania twierdzącego: podmiot + will + orzeczenie (czasownik w formie podstawowej bez to) + reszta zdania.
Zadanie 2 str. 110 - książka ucznia
Zadanie 1,2 str. 69 - zeszyt ćwiczeń
Ćwiczenia:
https://quizlet.com/385436215/level-a2-lesson-82-out-of-class-flash-cards/
Klasa 4
W dniu dzisiejszym, zgodnie z zapowiedzią, należy przystąpić do testu z Unitu 6. Na rozwiązanie testu macie 120 minut - czas liczony jest od momentu rozpoczęcia testu. Do testu można podejść tylko raz o dowolnej porze w dniach 22.05.2020 - 23.05.2020. W razie pytań proszę o kontakt na Messengerze.
Link do testu:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSd_9l2fsKXWj9nb5TM_kPm93TLdgqmX2verSOKIuvYWADzy4Q/viewform?usp=sf_link
Klasa 5
Planowanie spotkań
Zadanie 3 str. 114 - książka ucznia - przepisz do zeszytu i przetłumacz
Zadanie 1,2,3,4 str. 71 - zeszyt ćwiczeń
Ćwiczenia:
https://quizlet.com/305310421/level-a1-unit-8-having-fun-flash-cards/
Klasa 7
Powtórzenie
Zadanie 1,2,4,5,7 str. 90 - książka ucznia
W piątek dnia 29.05.2020 napiszecie test sprawdzający waszą wiedzę z Unitu 7.
Klasa 8
Past Simple - pytania
W tym czasie także pojawia się pomocniczy operator, za pomocą którego tworzymy pytania i przeczenia - tym razem jest to słówko did. Dobra wiadomość: Operator jest identyczny we wszystkich osobach :) Pytanie tworzymy wstawiając did przed podmiot zdania a czasownik... wraca do pierwszej formy!
https://www.ang.pl/gramatyka/czas/past-simple/pytania-przeczenia
ćwiczenia:
https://quizlet.com/305309723/level-a1-unit-7-going-places-flash-cards/
Zadanie 3 str. 99 - książka ucznia
Zadanie 6 str. 99 - książka ucznia - przepisz i przetłumacz
Zadanie 1,2 str. 62 - zeszyt ćwiczeń
Klasa 7
Powtórzenie
Zadanie 1,2,4,5,6 str. 84 - zeszyt ćwiczeń
W piątek dnia 29.05.2020 napiszecie test sprawdzający waszą wiedzę z Unitu 7.
3-4 latki
Słownictwo
Shapes - kształty
circle | koło |
triangle | trójkąt |
square | kwadrat |
big | duży |
small | mały |
Ćwiczenia:
Poproś dziecko o nazwanie wszystkich kształtów ukazanych na rysunku.
Zadaniem dziecka będzie właściwie pokolorować dany kształt. Jeśli dziecko
popełni błąd, poproś je, żeby pokolorowało figurę ponownie.
5 latki
Słownictwo
Vehicles | Pojazdy |
car | samochód |
bus | autobus |
bike | rower |
train | pociąg |
tractor | traktor |
lorry | ciężarówka |
motorbike | motocykl |
scooter | hulajnoga |
Ćwiczenia:
Wymieniaj w przypadkowej kolejności nazwy pojazdów. Zadaniem dziecka będzie połączyć
jak najszybciej ilustracje pojazdów z ich cieniami. Jeśli dobrze się bawicie, powtórzcie zabawę
zamieniając się rolami, teraz dziecko wymienia a rodzic łączy
Klasa 2
Cele lekcji:
Nauka nazw produktów spożywczych.
Gramatyka:
She likes fish and soup.
Ona lubi rybę i zupę.
She doesn't like eggs.
Ona nie lubi jajek.
Zadania
Zadanie 18 str. 51 - książka ucznia - Popatrz na tabele. W zeszycie napisz co lubi, a czego nie lubi Colette i Linguini. Zwróć uwagę na przyład.
Zadanie 13,14 str. 48 - zeszyt ćwiczeń
Zadanie 13,14 str. 48 - zeszyt ćwiczeń
We wtorek dnia 02.06.2020 napiszecie krótki test sprawdzający waszą wiedzę z Unitu 6.
Klasa 3
Cele lekcji:
Dni tygodnia, hobby.
Gramatyka:
I go swimming on Monday.
Pływam w poniedziałek.
He/she does ballet at the weekend.
On/on uprawia na balet w weekend.
Zadania:
Zadanie 18 str. 51 - książka ucznia - W zeszycie, narysuj i napisz.
Zadanie 11 str. 47 - zeszyt ćwiczeń
Zadanie 13,14 str. 48 - zeszyt ćwiczeń
Zadanie 15 str. 49 - zeszyt ćwiczeń
We wtorek dnia 02.06.2020 napiszecie krótki test sprawdzający waszą wiedzę z Unitu 6.
Klasa 4
Zadanie 2 str. 100 - przepisz i przetłumacz
w sklepie - zwroty
https://www.helloangielski.pl/rozmowki/w-sklepie-po-angielsku/
Zadanie 1,2,3,4 str. 63 - zeszyt ćwiczeń
Ćwiczenia:
https://quizlet.com/246497319/level-a1-lesson-74-buying-a-ticket-kupowanie-biletu-flash-cards/
Klasa 5
Powtórzenie
Zadanie 1,2,3,4,5 str. 118 - ksiązka ucznia
Klasa 6b
Zadanie 3 str. 112 - książka ucznia
Zadanie 1,2,3 str. 70 - zeszyt ćwiczeń
Ćwiczenia:
https://quizlet.com/385437605/level-a2-lesson-83-being-with-people-zycie-towarzyskie-flash-cards/
Klasa 7
Zadanie 1 str. 94 - książka ucznia - przepisz i przetłumacz
Zadanie 4,5 str. 95 - książka ucznia - przepisz i przetłumacz
Zadanie 1,2,3 str. 88 - zeszyt ćwiczeń
Ćwiczenia:
https://quizlet.com/246622100/level-a2-lesson-81-jobs-zawody-flash-cards/
Klasa 4
Pytania w Present Simple
Przy tworzeniu pytań pojawia się dodatkowe słówko (operator). Słowo to nie ma tutaj swojego znaczenia, pełni rolę wyłączne pomocniczą. To słówko to do. W trzeciej osobie pojawia się końcówka -s i otrzymujemy does.
Uwaga: w trzeciej osobie w pytaniu nie dodajemy końcówki -s do czasownika głównego - otrzymuje ją operator. Wyjątkiem są pytania o podmiot (o nich trochę niżej).
Aby utworzyć pytanie ogólne, zaczynamy od operatora:
Do you like apples? | Lubisz jabłka? |
Does she smoke? | Czy ona pali? |
Do we always have to be late? | Czy my zawsze musimy się spóźniać? |
Możemy także sprecyzować nasze pytania (pytania szczegółowe), zaczynając pytanie od słówka pytającego:
do you get to work? | HowJak się dostajesz do pracy? |
does she go out in the evenings? | How oftenJak często ona wychodzi wieczorami? |
do you usually have for breakfast? | WhatCo zwykle jecie rano na śniadanie? |
Zadanie 4,5 str. 99 - książka ucznia
Zadanie 1,2,3,4 str. 62 - zeszyt ćwiczeń
Ćwiczenia:
https://quizlet.com/246497267/level-a1-lesson-73-flash-cards/
Klasa 5
Czytanie
Zadanie 5 str. 116 - przepisz do zeszytu i przetłumacz
Zadanie 6 str. 116 - napisz
Zadanie 1,2 str. 73 - zeszyt ćwiczeń
Ćwiczenia:
Klasa 7
W dniu dzisiejszym, zgodnie z zapowiedzią, należy przystąpić do testu z Unitu 7. Na rozwiązanie testu macie 120 minut - czas liczony jest od momentu rozpoczęcia testu. Do testu można podejść tylko raz o dowolnej porze w dniach 29.05.2020 - 30.05.2020. W razie pytań proszę o kontakt na Messengerze.
Link do testu:
Klasa 8
Past Simple
zadania:
Zadanie 7 str. 102 - książka ucznia - Napisz opowiadanie o wakacjach – czas Past Simple
Zadanie 1,4,5 str. 65 - zeszyt ćwiczeń
Klasa 6 b
Will - wyrażanie przewidywań.
Will (future simple):
Stosujemy w następujących sytuacjach:
- gdy w chwili mówienia podejmujemy decyzję o zrobieniu czegoś;
(It's cold. I will close the window.)
- gdy przewidujemy przyszłość opartą o oczekiwania, pewność, obawy, prawdopodobieństwo....; generalnie gdy wypowiadamy własną opinię o wydarzeniu i kiedy wiemy, że coś jest prawie pewne:
(I’m sure she will come.
Tom will probably try the bungee jumping.
His parents think he will pass his exam.)
- oferując pomoc, prosząc o pomoc, obiecując....
(He will apologise, I promise.
I will help you with the garden.)
Budowa zdania twierdzącego: podmiot + will + orzeczenie (czasownik w formie podstawowej bez to) + reszta zdania.
Zadanie 6,8 str. 111 - książka ucznia
Zadanie 3,4 str. 69 - zeszyt ćwiczeń
Ćwiczenia:
https://quizlet.com/385436215/level-a2-lesson-82-out-of-class-flash-cards/