Powrót na góre

foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
"Dzieci są jak motyle na wietrze. Niektóre potrafią latać wyżej niż inne, ale każde z nich lata najlepiej jak może." Clare Morrall

3-4 latki  

Słownictwo

Shapes - kształty

circle koło
triangle trójkąt
square kwadrat
big duży
small mały

Ćwiczenia:

Połącz, nazwij i pokoloruj.

Karta pracy


5 latki 

Słownictwo

Vehicles Pojazdy
car samochód
bus autobus
bike rower
train pociąg
tractor traktor
lorry ciężarówka
motorbike motocykl
scooter hulajnoga


Ćwiczenia:

Połącz, nazwij i pokoloruj.

Karta pracy


Klasa 2

Cele lekcji:

Nauka nazw produktów spożywczych.

Gramatyka:

She likes fish and soup.

Ona lubi rybę i zupę.

She doesn't like eggs.

Ona nie lubi jajek.

Zadania

Zadanie 18 str. 51 - książka ucznia - Popatrz na tabele. W zeszycie napisz co lubi, a czego nie lubi Colette i Linguini. Zwróć uwagę na przyład.

Zadanie 13,14 str. 48 - zeszyt ćwiczeń

Zadanie 13,14 str. 48 - zeszyt ćwiczeń

We wtorek dnia 02.06.2020 napiszecie krótki test sprawdzający waszą wiedzę z Unitu 6.


Klasa 3

Cele lekcji:

Dni tygodnia, hobby.

Gramatyka:

I go swimming on Monday.

Pływam w poniedziałek.

He/she does ballet at the weekend.

On/on uprawia na balet w weekend.

Zadania:

Zadanie 18 str. 51 - książka ucznia - W zeszycie, narysuj i napisz. 

Zadanie 11 str. 47 - zeszyt ćwiczeń 

Zadanie 13,14 str. 48 - zeszyt ćwiczeń 

Zadanie 15 str. 49 - zeszyt ćwiczeń 

We wtorek dnia 02.06.2020 napiszecie krótki test sprawdzający waszą wiedzę z Unitu 6.


Klasa 4

Zdania przeczące w czasie Present Simple

Do tworzenia przeczeń używamy operatora do + not. Forma skrócona: don't.

W trzeciej osobie liczby pojedynczej operator przyjmuje formę does + not. Forma skrócona: doesn't.

Schemat tworzenia zdań przeczących
Podmiot Orzeczenie Reszta zdania Polskie tłumaczenie
I don't speak Japanese. Ja nie mówię po japońsku.
You Ty nie mówisz po japońsku.
He doesn't speak On nie mówi po japońsku.
She Ona nie mówi po japońsku.
It Ono nie mówi po japońsku.
We don't speak My nie mówimy po japońsku.
You Wy nie mówicie po japońsku.
They Oni nie mówią po japońsku.

Forma czasownika jest taka sama dla wszystkich osób, tzn. W trzeciej osobie liczby pojedynczej nie dodajemy już końcówki -s. Końcówka -s przechodzi do operatora.

I speak English. / I don't speak Russian.

Ja mówię po Angielsku. / Ja nie mówię po Rosyjsku.

He speaks English. / He doesn't speak Finnish.

On mówi po Angielsku. / On nie mówi po Fińsku.

http://dobragramatyka.pl/present-simple

Zadanie 6,7 str. 97 - książka ucznia 

Zadanie 7 str. 97 - książka ucznia - - przepisz i przetłumacz 

Zadanie 1,2,3 str. 61 - zeszyt ćwiczeń

 

Ćwiczenia:

https://quizlet.com/246497165/level-a1-lesson-72-pets-zwierzeta-domowe-flash-cards/


Klasa 5

Czytanie

Zadanie 2 str. 115 - książka ucznia 

Zadanie 1,2 str. 72 - zeszyt ćwiczeń

Ćwiczenia:

https://quizlet.com/305310421/level-a1-unit-8-having-fun-flash-cards/


Klasa 6 b 

Will - wyrażanie przewidywań.

Will (future simple):

Stosujemy w następujących sytuacjach:

- gdy w chwili mówienia podejmujemy decyzję o zrobieniu czegoś;

(It's cold. I will close the window.)

- gdy przewidujemy przyszłość opartą o oczekiwania, pewność, obawy, prawdopodobieństwo....; generalnie gdy wypowiadamy własną opinię o wydarzeniu i kiedy wiemy, że coś jest prawie pewne:

(I’m sure she will come.    

Tom will probably try the bungee jumping.  

His parents think he will pass his  exam.)    

- oferując pomoc, prosząc o pomoc, obiecując....

(He will apologise, I promise.    

I will help you with the garden.)

Budowa zdania twierdzącego: podmiot + will + orzeczenie (czasownik w formie podstawowej bez to) + reszta zdania.

 

Zadanie 2 str. 110 - książka ucznia 

Zadanie 1,2 str. 69 - zeszyt ćwiczeń

Ćwiczenia:

https://quizlet.com/385436215/level-a2-lesson-82-out-of-class-flash-cards/


Klasa 4

W dniu dzisiejszym, zgodnie z zapowiedzią, należy przystąpić do testu z Unitu 6. Na rozwiązanie testu macie 120 minut - czas liczony jest od momentu rozpoczęcia testu. Do testu można podejść tylko raz o dowolnej porze w dniach 22.05.2020 - 23.05.2020. W razie pytań proszę o kontakt na Messengerze.

Link do testu:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSd_9l2fsKXWj9nb5TM_kPm93TLdgqmX2verSOKIuvYWADzy4Q/viewform?usp=sf_link


Klasa 5

Planowanie spotkań

Zadanie 3 str. 114 - książka ucznia - przepisz do zeszytu i przetłumacz

Zadanie 1,2,3,4 str. 71 - zeszyt ćwiczeń

Ćwiczenia:

https://quizlet.com/305310421/level-a1-unit-8-having-fun-flash-cards/


Klasa 7 

Powtórzenie

Zadanie 1,2,4,5,7 str. 90 - książka ucznia

W piątek dnia 29.05.2020 napiszecie test sprawdzający waszą wiedzę z Unitu 7.


Klasa 8

Past Simple - pytania

W tym czasie także pojawia się pomocniczy operator, za pomocą którego tworzymy pytania i przeczenia - tym razem jest to słówko did. Dobra wiadomość: Operator jest identyczny we wszystkich osobach :) Pytanie tworzymy wstawiając did przed podmiot zdania a czasownik... wraca do pierwszej formy!

https://www.ang.pl/gramatyka/czas/past-simple/pytania-przeczenia

ćwiczenia:

https://quizlet.com/305309723/level-a1-unit-7-going-places-flash-cards/

Zadanie 3 str. 99 - książka ucznia

Zadanie 6 str. 99 - książka ucznia - przepisz i przetłumacz

Zadanie 1,2 str. 62 - zeszyt ćwiczeń 


Klasa 7 

Powtórzenie

Zadanie 1,2,4,5,6 str. 84 - zeszyt ćwiczeń

W piątek dnia 29.05.2020 napiszecie test sprawdzający waszą wiedzę z Unitu 7.


3-4 latki  

Słownictwo

Shapes - kształty

circle koło
triangle trójkąt
square kwadrat
big duży
small mały

Ćwiczenia:

Wspólnie posłuchajcie piosenki Shapes. Następnie poproś dziecko
o rysowanie w powietrzu kształtu koła (
circle), kwadratu (square) i trójkąta (triangle)
podczas kolejnego słuchania nagrania.

https://www.youtube.com/watch?v=TJhfl5vdxp4


5 latki 

Słownictwo

Vehicles Pojazdy
car samochód
bus autobus
bike rower
train pociąg
tractor traktor
lorry ciężarówka
motorbike motocykl
scooter hulajnoga


Ćwiczenia:

Zapytaj o kolor, What colour is the car?, What colour is the motorbike?, What colour is the
lorry?
Po każdym pytaniu odtwórz zwrotkę dla sprawdzenia, a następnie zapytaj o kolor
pojazdów w przypadkowej kolejności.

https://www.youtube.com/watch?v=NYMzlJZjXFs


Klasa 2

Cele lekcji:

Nauka nazw produktów spożywczych.

Gramatyka:

Can I have onions, please?

Czy moge prosić o cebulę?

https://www.youtube.com/watch?v=tydxMZXHhP8

Zadania

Zadanie 10 str. 48 - książka ucznia - przeczytaj

Zadanie 9,10 str. 46 - zeszyt ćwiczeń


Klasa 3

Cele lekcji:

Nauka dni tygodnia

https://www.youtube.com/watch?v=epdshFIcYKQ

Hobby

https://www.youtube.com/watch?v=90LfcLAjLiI

Zadania:

Zadanie 8 str. 48 - książka ucznia - przeczytaj

Zadanie 9,10 str. 46 - zeszyt ćwiczeń 

Jeżeli ktoś nie posiada płyt do podręcznika podaję link i instrukcję ja zarejestrować się na stronie pearson – dostęp do podręczników i nagrań.

 

http://spdzierzgowo.pl/nauczanie-zdalne/jezyk-angielski/2-uncategorised/744-rejestracja-podreczniki

 


Klasa 4

Animals - zwierzęta

Zadanie 2 str. 95 - książka ucznia - przepisz i przetłumacz 

Zadanie 3 str. 95 - książka ucznia

Zadanie 4 str. 95 - książka ucznia

Instrukcja dostępu do podręczników i nagrań online (klasy 1-8)

http://spdzierzgowo.pl/nauczanie-zdalne/jezyk-angielski/2-uncategorised/744-rejestracja-podreczniki

Zadanie 1,2,3,4 str. 60 - zeszyt ćwiczeń 

Ćwiczenia:

https://quizlet.com/246497101/level-a1-lesson-71-wild-animals-dzikie-zwierzeta-flash-cards/


Klasa 5

Tworzenie pytań.

Istnieje tylko parę podstawowych operatorów 

Wspomniałam już o operatorach. Z początku może wydawać Ci się to skomplikowane, ale nie martw się, jest ich naprawdę niewiele. Oto krótka lista istniejących operatorów. 

Czas Operator
Present Simple Do – you, I, we, they
Does – he, she, it 
To be 
Present Continuous  To be 
Past Simple  Did 
To be (was, were)
Past Continuous  Was, were
Present Perfect Have – I, you, they, we 
Has – he, she, it 
Future Simple  Will 

Operator stawiasz na samym początku 

Jeżeli chcesz zadać pytanie w języku angielskim, operator stawiasz na samym początku zdania. Tworzy on wtedy pytanie ‚czy’. 

Do you have some time? – Czy masz czas?

Did you go to the cinema last night? – Czy poszedłeś do kina wczoraj wieczorem? 

‚To be’ jest też operatorem 

Jeżeli w zdaniu występuje odmiana czasownika ‚to be’ – is, are, was, were, have been, will be – to jest on Twoim operatorem. 

Were you in the cinema yesterday? 

Are you happy? 

Have you been to India yet? 

Czasowniki modalne to operatory 

Would, should i could – służą w zdaniach jako operatory, a więc przesuwamy je na początek zdania. 

Could you be quiet now? 

Should we go to school today?

Would you mind if I closed the window? 

Reszta zdania pozostaje taka sama

Jeżeli chcesz zadać pytanie typu ‚czy’, na początku zdania stawiasz operator, a reszta zdania pozostaje taka sama. 

I have a car. – Do I have a car? 

She is a girl. – Is she a girl? 

Tylko czasami występują zasady, które nieco zmieniają zdanie. Na przykład, w czasie Present Simple, w 3 osobie liczby pojedynczej do czasownika dodajemy ‚s’ lub ‚es’, ale już w pytaniu, ta końcówka znika i przechodzi do operatora ‚do’. 

She goes to school in Dublin. – Does she go to school in Dublin?

W czasie Past Simple w pytaniu czasownik wraca do podstawowej formy. 

I went to the cinema last night. Did you go to the cinema last night? 

W pytaniach szczegółowych obowiązują te same zasady

W pytaniach szczegółowych jedyna zmiana zachodzi przez dodanie słówka pytającego na początku zdania. Reszta zdania pozostaje bez zmian lub jest bardzo podobna do pytania ‚czy’. 

Are you happy? – Why are you happy?

Do you want this? What do you want? 

https://okenglish.eu/jak-tworzyc-pytania-w-jezyku-angielskim/

Zadanie 3,4 str. 113 - książka ucznia

Zadanie 7 str. 113 - książka ucznia - przepisz i przetłumacz 

Zadanie 1,2,3 str. 70 - zeszyt ćwiczeń

Ćwiczenia:

https://quizlet.com/305310421/level-a1-unit-8-having-fun-flash-cards/


Klasa 6 b 

Zadanie 3 str. 109 - książka ucznia - przepisz i przetłumacz 

Zadanie 5 str. 109 - książka ucznia

Instrukcja dostępu do podręczników i nagrań online (klasy 1-8)

http://spdzierzgowo.pl/nauczanie-zdalne/jezyk-angielski/2-uncategorised/744-rejestracja-podreczniki

Zadanie 1,2,3 str. 68 - zeszyt ćwiczeń

Ćwiczenia:

https://quizlet.com/385433165/level-a2-lesson-81-life-ambitions-cele-zyciowe-flash-cards/


Klasa 7 

Zadania:

Przepisz do zeszytu i przetłumacz:

Writing - Notes (making arrangements)

Zadania 5 str. 89 - napisz notatkę

Zadanie 1,3 str. 83 - zeszyt ćwiczeń 

Ćwiczenia:

https://quizlet.com/246621293/level-a2-lesson-77-flash-cards/

Klasa 4

Powtórzenie

Zadanie 1,2,3,4,5 str. 56 - zeszyt ćwiczeń 

W piątek dnia 22.05.2020 napiszecie krótki test sprawdzający waszą wiedzę z Unitu 6.


Klasa 5

be going to

To stosunkowo łatwa konstrukcja do nauczenia, głównie dlatego, że odmianie podlega wyłącznie jej człon „to be”. Reszta pozostaje niezmieniona niezależnie od osoby. Znając więc odmianę tego czasownika będziemy w stanie bezproblemowo stosować całą konstrukcję. Po „to” zawsze stosujemy bezokolicznik.

„Be going to” może mieć dwa zastosowania. Po pierwsze, używamy konstrukcji mówiąc o swoich lub czyichś planach na przyszłość. Są to plany zdefiniowane, niemalże pewne.

Np.: John is going to be a doctor – John będzie lekarzem.

       I am going to go to Miami next year – W przyszłym roku pojadę do Miami.

https://www.gramatyka-angielska.info/s/2046/54167-Gramatyka-angielska/303628-Be-going-to.htm

Zadanie 6,7 str. 111 - książka ucznia

Zadanie 1,2 str. 69 - zeszyt ćwiczeń


Klasa 7 

Zadania:

Zadanie 2 str. 88 - książka ucznia - przepisz (wszystkie zwroty) i przetłumacz

Zadanie 1,2,3 str. 82 - zeszyt ćwiczeń 

Ćwiczenia:

https://quizlet.com/246621246/level-a2-lesson-76-out-of-class-flash-cards/


Klasa 8 

Past Simple - przeczenia

http://dobragramatyka.pl/past-simple

https://www.ang.pl/gramatyka/czas/past-simple/pytania-przeczenia

Zadanie 6 str. 97 - książka ucznia

Zadanie 8 str. 97 - książka ucznia - przepisz i przetłumacz

Zadanie 1,2 str. 61 - zeszyt ćwiczeń 

Rozwiąż - czas 10 minut

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdRa0ZqpYns3xVND0f9OZotwx_fXXyBLeNhZDayGThyB-L9jg/viewform?usp=sf_link

Dziękujemy

3777069
Dzisiaj
Wczoraj
W tym tygodniu
W tym miesiącu
402
872
10770
1274