Jesteś tutaj: Start
Z kulturą mi do twarzy
Poznaję technologiczne triki, osiągam świetne wyniki
Uncategorised



Powrót na góre
Szkoła Podstawowa w Dzierzgowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://spdzierzgowo.szkolnybip.pl.
Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Łącze do raportu z przeprowadzonej samooceny:
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Marzena Budna — mejlowo Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. lub telefonicznie 236533048.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszej Szkoły:
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Osoby na wózku mogą wjechać do budynku.
Drzwi i ściany szklane nie są oznaczone kontrastową taśmą.
Schody wyposażone są w poręcze.
Stopnie schodów nie są oznaczone kontrastowymi pasami.
Brak windy.
W szkole znajdują się toalety dla osób z niepełnosprawnościami.
Jest parking dla osób z niepełnosprawnościami.
Brak tyflomap.
Pomieszczenia w budynku nie są oznaczone tabliczkami z wypukłymi cyframi i alfabetem brajla.
Brak dźwiękowego systemu nawigacji dla osób niewidomych.
Prawo wstępu z psem asystującym nie zostało uregulowane.
Brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
Uczniowie klasy I i II pod kierunkiem wychowawczyń
w roku szkolnym 2021 – 2022 przystapili
do MIĘDZYNARODOWEGO PROJEKTU EDUKACYJNEGO
“Z kulturą mi do twarzy”.
Projekt powstał w oparciu o aktualną Podstawę Programową
oraz kierunki polityki oświatowej państwa
na rok szkolny 2021 /2022.
(punkt 1 – wspomaganie wychowawczej roli rodziny;
punkt 2 – wychowanie do wartości, zaangażowanie społeczne;
punkt 3 – wprowadzenie w dziedzictwo cywilizacyjne Europy, edukacja patriotyczna, poznawanie polskiej kultury).
Termin realizacji: 4 października 2021r.– 24 czerwca 2022r.
Cele projektu wynikające z Podstawy Programowej:
Wprowadzanie uczniów w świat wartości, w tym ofiarności, współpracy, solidarności, altruizmu, patriotyzmu i szacunku dla tradycji, wskazywanie wzorców postępowania i budowanie relacji społecznych, sprzyjających bezpiecznemu rozwojowi ucznia (rodzina,przyjaciele);
Wzmacnianie poczucia tożsamości indywidualnej, kulturowej, narodowej, regionalnej i etnicznej;
Formowanie u uczniów poczucia godności własnej osoby i szacunku dla godności innych osób.
Ukierunkowanie ucznia ku wartościom.
Cele szczegółowe:
– promowanie kultury wysokiej, wrażliwości na piękno,
– rozwijanie poczucia estetyki poprzez kontakt ze sztuką,
– współpraca z placówkami kulturalnymi i środowiskiem lokalnym,
– wychowanie w duchu wartości, takich jak: dobro, piękno, altruizm, patriotyzm,
– kształtowanie empatii i szacunku wobec osób starszych i niepełnosprawnych,
– kształtowanie poczucia przynależności do kraju, regionu, zapoznanie z ich tradycjami i historią w sposób dostępny dziecku,
– zapoznanie z normami i zasadami życia społecznego oraz ich przestrzeganie,
– współpraca z rodzicami, włączanie ich do aktywnych działań na rzecz placówki.