Powrót na góre

foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
"Dzieci są jak motyle na wietrze. Niektóre potrafią latać wyżej niż inne, ale każde z nich lata najlepiej jak może." Clare Morrall

Każda podróż to wielka przygoda, z której pragniemy "wyciągnąć" jak najwięcej. Z obiektywem w ręce przemierzamy drogi, ścieżki, szlaki, aby zatrzymać czas, utrwalić piękno chwili i miejsca, zamknąć w ramce wycinek poznanego krajobrazu. Gromadzimy pamiątki, które będą nam przypominały minione chwile. Wreszcie dzielimy się wrażeniami z najbliższymi, rozsyłamy im pocztówki, MMS-y lub wyrażamy słowem to, co nas podczas podróży najbardziej urzekło. Z każdej wędrówki przywozimy jeszcze coś równie cennego: wiedzę na temat miejsca, które się odwiedziło.

W tym roku uczniowie naszej szkoły, pod czujnym okiem opiekunów  -         p. M. Budnej, p. R. Jakubowskiej,  p. E. Dec, p. M. Robak oraz p. J. Tomaszewskiego, podróż rozpoczęli od Zakopanego, gdzie udali się na Gubałówkę, świetnie bawiąc się na zjeżdżalni grawitacyjnej oraz zjeżdżając wyciągiem krzesełkowym. Tak minął nam pierwszy dzień.

Drugiego dnia mieliśmy zaplanowane przejście malowniczym szlakiem  Doliny Kościeliskiej,  zwiedzanie Jaskini Mroźnej oraz Wąwóz Kraków – skalny wąwóz utworzony w wapieniach.

Kolejny trzeci dzień to wyprawa do Wiednia, tam czekało na nas mnóstwo atrakcji:

üKomentowany objazd miasta reprezentacyjną aleją Ring obok słynnych obiektów jak: Muzeum Historii Sztuki, Muzeum Historii Natury, Parlamentu, Ratusza, Kościoła Wotywnego, Muzeum Sztuki Użytkowej, Parku Miejskiego z najsłynniejszym pomnikiem miasta - „złotym Straussem”.

üPrzejazd do Hundertwasserhaus - „bajkowego domu”.

üZwiedzanie kolekcji Galerii Austriackiej w barokowym pałacu Belweder (m.in. obrazy Klima i Schiele) oraz imponująca panorama rozciągająca się z ogrodów pałacowych.

üDalej Plac Karola gdzie znajdują się: Towarzystwo Muzyczne (miejsce znanego Koncertu Noworocznego), barokowy kościół Karola Boromeusza, secesyjne pawilony Otto Wagenra, budynek Secesji.

üZwiedzanie wnętrz Muzeum Historii Miasta Wiednia - doskonale przedstawiona historia miasta.

üSpacer najsłynniejszymi ulicami i placami przez starówkę: Albertina, Hofburg, Kohlmarkt, Graben, Katedra św. Szczepana.

üWjazd na Kahlenberg - wspaniałą panoramę miasta i kościół św. Józefa z kaplicą, w której znajdują się pamiątki Odsieczy Wiedeńskiej.

Dzień czwarty, zauroczeni Wiedniem spędziliśmy na zwiedzaniu Pałacu Schoenbrunn - spacerowaliśmy przez ogrody letniej cesarskiej rezydencji wpisanej na Listę UNESCO.

Niestety czas szybko płynie. Nadszedł piąty dzień naszej „przygody” – czas powrotu. Udaliśmy się w podróż powrotną po drodze zwiedzając Kraków. Zobaczyliśmy: Wzgórza Wawelskie, Zamek Królewski, Rynek Starego Miasta. Sukiennice i Kościół Mariacki.

W bogatym programie wycieczki nie zabrakło czasu na dobrą zabawę: wspólną grę w piłkę, dyskotekowe szaleństwa na parkiecie, ognisko i biesiadowanie czy rozmowy po zmroku. Miło było spędzić czas wśród dobrych przyjaciół. I choć pogoda cudowna, góry piękne i żal się żegnać, musieliśmy wracać do domu. Z pobytu w Zakopanem, Wiedniu i Krakowie przywieźliśmy mnóstwo pamiątek i wrażeń. Dowiedzieliśmy się wielu rzeczy. Przez cały czas byliśmy razem i to kolejna wartość płynąca z wyjazdu.

W naszych sercach na zawsze pozostaną piękne widokówki ze wspomnieniami :)