Powrót na góre

foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
"Dzieci są jak motyle na wietrze. Niektóre potrafią latać wyżej niż inne, ale każde z nich lata najlepiej jak może." Clare Morrall

Deklaracja dostępności

Szkoła Podstawowa w Dzierzgowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony  https://spdzierzgowo.szkolnybip.pl.

  • Data publikacji strony internetowej: 
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji: 
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji: 

Łącze do raportu z przeprowadzonej samooceny:

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Marzena Budna — mejlowo Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. lub telefonicznie 236533048.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszej Szkoły:

  • Szkoła Podstawowa im. marsz. Józefa Piłsudskiego w Dzierzgowie 
  • Adres: ul. Jagiellońska 21A, 06-520 Dzierzgowo
  • email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

 

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Osoby na wózku  mogą wjechać do budynku.

Drzwi i ściany szklane nie są oznaczone kontrastową taśmą.

Schody wyposażone są w poręcze.

Stopnie schodów nie są oznaczone kontrastowymi pasami.

Brak windy.

W szkole znajdują się toalety dla osób z niepełnosprawnościami.

Jest parking dla osób z niepełnosprawnościami.

Brak tyflomap.

Pomieszczenia w budynku nie są oznaczone tabliczkami z wypukłymi cyframi i alfabetem brajla.

Brak dźwiękowego systemu nawigacji dla osób niewidomych.

Prawo wstępu z psem asystującym nie zostało uregulowane.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.

W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

Uczniowie  klasy I  i II pod kierunkiem wychowawczyń

w roku szkolnym 2021 – 2022 przystapili

do MIĘDZYNARODOWEGO PROJEKTU EDUKACYJNEGO

“Z kulturą mi do twarzy”.

 Projekt powstał w oparciu o aktualną Podstawę Programową

oraz kierunki polityki oświatowej państwa

na rok szkolny 2021 /2022.

(punkt 1 – wspomaganie wychowawczej roli rodziny;

punkt 2 – wychowanie do wartości, zaangażowanie społeczne; 

punkt 3 – wprowadzenie w dziedzictwo cywilizacyjne Europy, edukacja patriotyczna, poznawanie polskiej kultury).


Termin realizacji: 4 października 2021r.– 24 czerwca 2022r.

 

Cele projektu wynikające z Podstawy Programowej:

Wprowadzanie uczniów w świat wartości, w tym ofiarności, współpracy, solidarności, altruizmu, patriotyzmu i szacunku dla tradycji, wskazywanie wzorców postępowania i budowanie relacji społecznych, sprzyjających bezpiecznemu rozwojowi ucznia (rodzina,przyjaciele);

Wzmacnianie poczucia tożsamości indywidualnej, kulturowej, narodowej, regionalnej i etnicznej;

Formowanie u uczniów poczucia godności własnej osoby i szacunku dla godności innych osób.

Ukierunkowanie ucznia ku wartościom.

Cele szczegółowe:

– promowanie kultury wysokiej, wrażliwości na piękno,

– rozwijanie poczucia estetyki poprzez kontakt ze sztuką,

– współpraca z placówkami kulturalnymi i środowiskiem lokalnym,

– wychowanie w duchu wartości, takich jak: dobro, piękno, altruizm, patriotyzm,

– kształtowanie empatii i szacunku wobec osób starszych i niepełnosprawnych,

– kształtowanie poczucia przynależności do kraju, regionu, zapoznanie z ich tradycjami i historią w sposób dostępny dziecku,

– zapoznanie z normami i zasadami życia społecznego oraz ich przestrzeganie,

– współpraca z rodzicami, włączanie ich do aktywnych działań na rzecz placówki.

3-4 latki  

Słownictwo

Shapes - kształty

circle koło
triangle trójkąt
square kwadrat
big duży
small mały

Ćwiczenia:

Poproś dziecko o nazwanie wszystkich kształtów ukazanych na rysunku.

Zadaniem dziecka będzie właściwie pokolorować dany kształt. Jeśli dziecko
popełni błąd, poproś je, żeby pokolorowało figurę ponownie.

Karta pracy


5 latki 

Słownictwo

Vehicles Pojazdy
car samochód
bus autobus
bike rower
train pociąg
tractor traktor
lorry ciężarówka
motorbike motocykl
scooter hulajnoga


Ćwiczenia:

Wymieniaj w przypadkowej kolejności nazwy pojazdów. Zadaniem dziecka będzie połączyć
jak najszybciej ilustracje pojazdów z ich cieniami. Jeśli dobrze się bawicie, powtórzcie zabawę
zamieniając się rolami, teraz dziecko wymienia a rodzic łączy

Karta pracy


Klasa 2

Cele lekcji:

Nauka nazw produktów spożywczych.

Gramatyka:

She likes fish and soup.

Ona lubi rybę i zupę.

She doesn't like eggs.

Ona nie lubi jajek.

Zadania

Zadanie 18 str. 51 - książka ucznia - Popatrz na tabele. W zeszycie napisz co lubi, a czego nie lubi Colette i Linguini. Zwróć uwagę na przyład.

Zadanie 13,14 str. 48 - zeszyt ćwiczeń

Zadanie 13,14 str. 48 - zeszyt ćwiczeń

We wtorek dnia 02.06.2020 napiszecie krótki test sprawdzający waszą wiedzę z Unitu 6.


Klasa 3

Cele lekcji:

Dni tygodnia, hobby.

Gramatyka:

I go swimming on Monday.

Pływam w poniedziałek.

He/she does ballet at the weekend.

On/on uprawia na balet w weekend.

Zadania:

Zadanie 18 str. 51 - książka ucznia - W zeszycie, narysuj i napisz. 

Zadanie 11 str. 47 - zeszyt ćwiczeń 

Zadanie 13,14 str. 48 - zeszyt ćwiczeń 

Zadanie 15 str. 49 - zeszyt ćwiczeń 

We wtorek dnia 02.06.2020 napiszecie krótki test sprawdzający waszą wiedzę z Unitu 6.


Klasa 4

Zadanie 2 str. 100 - przepisz i przetłumacz 

w sklepie - zwroty

https://www.helloangielski.pl/rozmowki/w-sklepie-po-angielsku/

Zadanie 1,2,3,4 str. 63 - zeszyt ćwiczeń

Ćwiczenia:

https://quizlet.com/246497319/level-a1-lesson-74-buying-a-ticket-kupowanie-biletu-flash-cards/


Klasa 5

Powtórzenie

Zadanie 1,2,3,4,5 str. 118 - ksiązka ucznia


Klasa 6b

Zadanie 3 str. 112 - książka ucznia 

Zadanie 1,2,3 str. 70 - zeszyt ćwiczeń

Ćwiczenia:

https://quizlet.com/385437605/level-a2-lesson-83-being-with-people-zycie-towarzyskie-flash-cards/


Klasa 7

Zadanie 1 str. 94 - książka ucznia - przepisz i przetłumacz 

Zadanie 4,5 str. 95 - książka ucznia - przepisz i przetłumacz 

Zadanie 1,2,3 str. 88 - zeszyt ćwiczeń

Ćwiczenia:

https://quizlet.com/246622100/level-a2-lesson-81-jobs-zawody-flash-cards/

Szanowni Rodzice,

Informuję, że od dnia 1 czerwca 2020r. w Szkole Podstawowej w Dzierzgowie będą prowadzone konsultacje przedmiotowe.

W związku z powyższym należy złożyć deklarację uczestnictwa w konsultacjach przedmiotowych.

Druk deklaracji jest umieszczony na stronie internetowej naszej szkoły http://spdzierzgowo.pl/

Po wypełnieniu deklaracji i jej podpisaniu, należy ją zeskanować lub wykonać zdjęcie i przesłać na adres mailowy szkoły Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. bądź należy deklarację złożyć osobiście w szkole.

Procedury konsultacji umieszczone są na stronie internetowej szkoły. Wszyscy rodzice są zobowiązani do zapoznania się z nimi i przestrzegania ich.

Dyrektor szkoły

Teresa Eljasiak-Zbysińska

Szanowni Rodzice,

Informuję, że od dnia 25 maja 2020r. w Szkole Podstawowej w Dzierzgowie będą prowadzone konsultacje grupowe lub indywidualne przygotowujące do egzaminu ósmoklasisty.

Szkoła będzie czynna w godzinach 8:00 - 13:00. Konsultacje będą prowadzone według harmonogramu konsultacji dla uczniów klas 8. 

W związku z powyższym należy do dnia 21.05.2020r.– do godz. 12:00 – złożyć deklarację uczestnictwa w konsultacjach grupowych.

Druk deklaracji jest umieszczony na stronie internetowej naszej szkoły http://spdzierzgowo.pl/

Po wypełnieniu deklaracji i jej podpisaniu, należy ją zeskanować lub wykonać zdjęcie i przesłać na adres mailowy szkoły Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

W przypadku braku takich możliwości, należy deklarację złożyć osobiście w szkole, wrzucając podpisaną deklarację do zamkniętej, oznaczonej napisem „korespondencja od rodziców” i zabezpieczonej skrzynki, znajdującej się przy wejściu do szkoły.

Liczba miejsc w szkole będzie ograniczona, zgodnie z wytycznymi Ministra Zdrowia, Głównego Inspektora Sanitarnego i organu prowadzącego. Szczegółowa organizacja pracy szkoły zależy od liczby zgłoszonych uczniów. Harmonogram zaplanowanych konsultacji będzie przedstawiony na stronie internetowej szkoły oraz na portalu społecznościowym Facebook.

W czasie funkcjonowania szkoły będzie obowiązywał rygor sanitarny i szczególne procedury bezpieczeństwa dotyczące wchodzenia do budynku Szkoły oraz pobytu w niej.

Procedury umieszczone są na stronie internetowej szkoły. Wszyscy rodzice są zobowiązani do zapoznania się z nimi i przestrzegania ich.

Informuję także, że dla dzieci nieuczęszczających do szkoły w okresie 25 maja 2020r-07 czerwca 2020r. proces dydaktyczny nadal prowadzony jest z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Szanowni Rodzice,

podejmując decyzję o korzystaniu przez dziecko z konsultacji grupowych w szkole w okresie epidemii, musicie uwzględnić, że podczas przebywania dziecka na terenie szkoły, pomimo stosowanych w placówce procedur bezpieczeństwa i postępowania oraz stosowania środków ochronnych, może dojść do zakażenia dziecka koronawirusem SARS-CoV-19, a także przeniesienia zakażenia na inne osoby, w tym członków najbliższej rodziny.

Jednocześnie zapewniam, że zrobimy wszystko, aby taka sytuacja nie miała miejsca.

Dyrektor szkoły

Teresa Eljasiak-Zbysińska

Harmonogram konsultacji

Instrukcja dostępu do podręczników i nagrań online (klasy 1-8)

1. Wchodzimy na stronę - https://edesk.pearson.pl/Account/Login?returnUrl=%2F&page=student .

2. Wchodzimy w zakładkę - pierwsze logowanie -zarejstruj się.

 

r1

 

r2

 

3. Wypełniamy wszystkie pola - zatwierdzamy klikając - załóż konto.

 

r3

 r4

 

4. Potwierdzamy założenie kotna - przez wiadomość która przyjdzie na nasz mail!

5. Wracamy do strony https://edesk.pearson.pl/Account/Login?returnUrl=%2F&page=student .

 

r5

 

6. Klikamy w przycisk zaloguj się - wypełniamy danymi podanymi podczas rejstracji (nazwa użytkownika to nasz adres mail).

 

r6

 

7. Wchodzimy do epanel

8. Po lewej stronie klikamy z zakładkę dodaj kurs - wpisujemy numer, który znajduje się na okładce podręcznika.

 

r7

 

9. Gotowe - mamy dostęp do materiałów online.

 

r8

 

 

Bardzo proszę wszystkich uczniów o regularne powtarzanie poznanego słownictwa oraz struktur gramatycznych. Proszę o zapoznanie się z materiałem z unitu wyższego niż aktualnie przerabiany. Proszę zwrócić szczególną uwagę na słownictwo (słówka, zwroty oraz dialogi).

Jarosław Tomaszewski

 

 

Drodzy Rodzice i Uczniowie klasy I

W tym trudnym czasie zawieszenia zajęć dydaktycznych w szkołach uczymy się w świecie wirtualnym.

Zajęcia odbywają się zgodnie z nowym planem

język angielski - poniedziałek

Klasa I ma własny e-mail

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

hasło dostępu wszyscy rodzice otrzymali ode mnie telefonicznie.

Informacje:

-w poniedziałki wchodzimy na pocztę,

-otwieramy e-mail klasowy z nowymi zadaniami,

-pracujemy zgodnie z wytycznymi w e-mailach,

-informację zwrotną lub ewentualne konsultacje proszę wysyłać na wyżej podany e-mail klasowy.

Wszystkie materiały cyfrowe /łącznie z nagraniami do lekcji/ do naszych książek i ćwiczeń NEW ENGLISH ADVENTURE poziom 1 dostępne są na portalu eDesk.pearson.pl

Aby skorzystać z zasobów nie jest wymagany kod, wystarczy zarejestrować się na edesk.pearson.pl.

Programy rekomendowane przez MEN:

  • gov.pl,
  • e-podręczniki

             Bardzo proszę rodziców o wsparcie i wyrozumiałość.

                                                                                             Jolanta Czarzasta

Szanowni Rodzice i Uczniowie!

W związku z zaistniałą sytuacją, pragnę poinformować, że jeżeli potrzebujecie Państwo mojej pomocy, informacji, wsparcia w związku ze zdalnym nauczaniem lub sprawami wychowawczymi, proszę o kontakt.

Jestem do Państwa dyspozycji i proszę o kontakt za pośrednictwem poczty elektronicznej Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Z poważaniem

Agnieszka Szymańska - pedagog szkolny

 

Drodzy Rodzice!

Zachęcam Państwa do zapoznania się z cyklem 10 filmów „Wsparcie psychologiczne w czasie epidemii”, z których każdy jeden poświęcony jest innemu zagadnieniu - strach i lęk, izolacja społeczna, lęk o zdrowie i życie, lęk o utratę pracy, utrata kontroli nad życiem, konflikty w rodzinie itp.

Filmy publikuje Narodowy Fundusz Zdrowia na kanale YouTube Akademia NFZ.

https://www.youtube.com/watch?v=JHIPgNNpFcU - Wsparcie psychologiczne w czasie epidemii - zwiastun

https://www.youtube.com/watch?v=EosRWx9YtZk - 01 Lęk co zrobić, by Tobą nie zawładnął

https://www.youtube.com/watch?v=oGuM_fiplGE - 02 Izoluj się pozostając w kontakcie z innymi

https://www.youtube.com/watch?v=_51sBuqhllk - 03 Kontrola - jak jej nie stracić

https://www.youtube.com/watch?v=TfpFjgQc8J0 - 04 Konflikty w rodzinie - jak do nich nie dopuścić

https://www.youtube.com/watch?v=9BRMok-E6bQ - 05 Obniżenie nastroju - zrób nowy plan

https://www.youtube.com/watch?v=fCR0AKFMzjo - 06 Lęk przed utratą pracy - jak sobie z nim poradzić

https://www.youtube.com/watch?v=0b3Fw2R1pVs - 07 Techniki relaksacji - jak się zregenerować

https://www.youtube.com/watch?v=CXmkOcEsYGU - 08 Społeczna odpowiedzialność - myśl o innych

https://www.youtube.com/watch?v=1N_LK4BlaZQ - 09 Zespół stresu pourazowego - jak zadbać o swoją przyszłość

9 kwietnia: Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie

Pozdrawiam

Agnieszka Szymańska

Drogi Rodzicu!

 

  1. 1.Z pewnością zastanawiasz się jak zorganizować czas i edukację swoim pociechom. Oto strony i serwisy, które mogą być pomocne w zorganizowaniu edukacji w domu.

https://eduzabawy.com

http://pisupisu.pl

http://www.ortografka.pl

https://www.ortograf.pl

https://pl.khanacademy.org

https://pistacja.tv/

Pan Belfer – wideo-lekcje chemii na YouTube

  1. 2.Przesyłam linki do treningu uważności i nauki radzenia sobie z emocjami. Pomoże on dzieciom odreagować napięcia towarzyszące trudnej sytuacji w jakiej się znalazły.

Dla klas V – VIII:      https://www.youtube.com/watch?v=hB54eD0T2gY

https://www.youtube.com/watch?v=Ooa0ZYNIxCI

Dla klas 0 – IV:         https://www.youtube.com/watch?v=QdNWszYUpwE

  1. 3.Przesyłam Państwu linki dotyczącą koronawirusa , których treści są dostosowana do wieku młodszych dzieci.

https://dzieciecapsychologia.pl/wp-content/uploads/2020/03/Je%C5%BCyk-Bartek.pdf

https://pacjent.gov.pl/dziecko-i-koronawirus

https://www.youtube.com/watch?v=Grc0dN9q-Lg

https://www.medexpress.pl/uploads/files/20200315-121750-dzieci-koronawirus-poradnik.pdf

https://www.granice.pl/news/koronawirus-ksiazka-dla-dzieci-pdf-za-darmo-ebook-pobierz-masz-te-moc/9271

Pozdrawiam
Agnieszka Szymańska
Pedagog szkolny

Kochani uczniowie klasy VIa, VIb i VII!

W obecnej sytuacji, kiedy panuje epidemia w naszym kraju, trudno jest realizować w szkole zajęcia: „wychowanie do życia w rodzinie”. Jednak ta nowa sytuacja daje nam właśnie możliwość pełnego zgłębiania wiedzy z tego przedmiotu w domu rodzinnym. To przecież miejsce, gdzie przygotowujecie się do roli rodziców, które w przyszłości będziecie pełnić. Ta Akademia Dobra, jakim jest dom dba o Wasz rozwój, wzbudza ciekawość świata, wspiera w trudnym okresie dojrzewania i rozwija Wasze talenty. Młody człowiek obserwując mamę i tatę oraz uczestnicząc w życiu rodzinnym przejmuje wzorce zachowań, uczy się rozwiązywania problemów. Rodzice przecież wprowadzają swoje dzieci w świat umiejętności, obowiązków, norm i wartości. Dlatego życzę Wam, abyście skorzystali jak najpełniej z momentu przebywania z rodzicami, którzy na co dzień są zabiegani, zapracowani w trosce o Was. Rozmawiajcie ze sobą, rozwiązujcie wspólnie szkolne zadania, wspominajcie wydarzenia z lat dzieciństwa, oglądajcie fotografie i filmy rodzinne, grajcie w planszówki. Pomagajcie rodzicom w codziennych ich obowiązkach. Opiekujcie się rodzeństwem. Spędzajcie ten czas kreatywnie. Życzę Wam zdrowia oraz Waszym Rodzicom, rodzeństwu i najbliższym. Do zobaczenia na portalach społecznościowych.

Z poważaniem

                       Joanna Gąsiorowska

Dziękujemy

3765284
Dzisiaj
Wczoraj
W tym tygodniu
W tym miesiącu
27
1154
15665
48826