3-4 latki  

Słownictwo

Shapes - kształty

circle koło
triangle trójkąt
square kwadrat
big duży
small mały

Ćwiczenia:

Wspólnie posłuchajcie piosenki Shapes. Następnie poproś dziecko
o rysowanie w powietrzu kształtu koła (
circle), kwadratu (square) i trójkąta (triangle)
podczas kolejnego słuchania nagrania.

https://www.youtube.com/watch?v=TJhfl5vdxp4


5 latki 

Słownictwo

Vehicles Pojazdy
car samochód
bus autobus
bike rower
train pociąg
tractor traktor
lorry ciężarówka
motorbike motocykl
scooter hulajnoga


Ćwiczenia:

Zapytaj o kolor, What colour is the car?, What colour is the motorbike?, What colour is the
lorry?
Po każdym pytaniu odtwórz zwrotkę dla sprawdzenia, a następnie zapytaj o kolor
pojazdów w przypadkowej kolejności.

https://www.youtube.com/watch?v=NYMzlJZjXFs


Klasa 2

Cele lekcji:

Nauka nazw produktów spożywczych.

Gramatyka:

Can I have onions, please?

Czy moge prosić o cebulę?

https://www.youtube.com/watch?v=tydxMZXHhP8

Zadania

Zadanie 10 str. 48 - książka ucznia - przeczytaj

Zadanie 9,10 str. 46 - zeszyt ćwiczeń


Klasa 3

Cele lekcji:

Nauka dni tygodnia

https://www.youtube.com/watch?v=epdshFIcYKQ

Hobby

https://www.youtube.com/watch?v=90LfcLAjLiI

Zadania:

Zadanie 8 str. 48 - książka ucznia - przeczytaj

Zadanie 9,10 str. 46 - zeszyt ćwiczeń 

Jeżeli ktoś nie posiada płyt do podręcznika podaję link i instrukcję ja zarejestrować się na stronie pearson – dostęp do podręczników i nagrań.

 

http://spdzierzgowo.pl/nauczanie-zdalne/jezyk-angielski/2-uncategorised/744-rejestracja-podreczniki

 


Klasa 4

Animals - zwierzęta

Zadanie 2 str. 95 - książka ucznia - przepisz i przetłumacz 

Zadanie 3 str. 95 - książka ucznia

Zadanie 4 str. 95 - książka ucznia

Instrukcja dostępu do podręczników i nagrań online (klasy 1-8)

http://spdzierzgowo.pl/nauczanie-zdalne/jezyk-angielski/2-uncategorised/744-rejestracja-podreczniki

Zadanie 1,2,3,4 str. 60 - zeszyt ćwiczeń 

Ćwiczenia:

https://quizlet.com/246497101/level-a1-lesson-71-wild-animals-dzikie-zwierzeta-flash-cards/


Klasa 5

Tworzenie pytań.

Istnieje tylko parę podstawowych operatorów 

Wspomniałam już o operatorach. Z początku może wydawać Ci się to skomplikowane, ale nie martw się, jest ich naprawdę niewiele. Oto krótka lista istniejących operatorów. 

Czas Operator
Present Simple Do – you, I, we, they
Does – he, she, it 
To be 
Present Continuous  To be 
Past Simple  Did 
To be (was, were)
Past Continuous  Was, were
Present Perfect Have – I, you, they, we 
Has – he, she, it 
Future Simple  Will 

Operator stawiasz na samym początku 

Jeżeli chcesz zadać pytanie w języku angielskim, operator stawiasz na samym początku zdania. Tworzy on wtedy pytanie ‚czy’. 

Do you have some time? – Czy masz czas?

Did you go to the cinema last night? – Czy poszedłeś do kina wczoraj wieczorem? 

‚To be’ jest też operatorem 

Jeżeli w zdaniu występuje odmiana czasownika ‚to be’ – is, are, was, were, have been, will be – to jest on Twoim operatorem. 

Were you in the cinema yesterday? 

Are you happy? 

Have you been to India yet? 

Czasowniki modalne to operatory 

Would, should i could – służą w zdaniach jako operatory, a więc przesuwamy je na początek zdania. 

Could you be quiet now? 

Should we go to school today?

Would you mind if I closed the window? 

Reszta zdania pozostaje taka sama

Jeżeli chcesz zadać pytanie typu ‚czy’, na początku zdania stawiasz operator, a reszta zdania pozostaje taka sama. 

I have a car. – Do I have a car? 

She is a girl. – Is she a girl? 

Tylko czasami występują zasady, które nieco zmieniają zdanie. Na przykład, w czasie Present Simple, w 3 osobie liczby pojedynczej do czasownika dodajemy ‚s’ lub ‚es’, ale już w pytaniu, ta końcówka znika i przechodzi do operatora ‚do’. 

She goes to school in Dublin. – Does she go to school in Dublin?

W czasie Past Simple w pytaniu czasownik wraca do podstawowej formy. 

I went to the cinema last night. Did you go to the cinema last night? 

W pytaniach szczegółowych obowiązują te same zasady

W pytaniach szczegółowych jedyna zmiana zachodzi przez dodanie słówka pytającego na początku zdania. Reszta zdania pozostaje bez zmian lub jest bardzo podobna do pytania ‚czy’. 

Are you happy? – Why are you happy?

Do you want this? What do you want? 

https://okenglish.eu/jak-tworzyc-pytania-w-jezyku-angielskim/

Zadanie 3,4 str. 113 - książka ucznia

Zadanie 7 str. 113 - książka ucznia - przepisz i przetłumacz 

Zadanie 1,2,3 str. 70 - zeszyt ćwiczeń

Ćwiczenia:

https://quizlet.com/305310421/level-a1-unit-8-having-fun-flash-cards/


Klasa 6 b 

Zadanie 3 str. 109 - książka ucznia - przepisz i przetłumacz 

Zadanie 5 str. 109 - książka ucznia

Instrukcja dostępu do podręczników i nagrań online (klasy 1-8)

http://spdzierzgowo.pl/nauczanie-zdalne/jezyk-angielski/2-uncategorised/744-rejestracja-podreczniki

Zadanie 1,2,3 str. 68 - zeszyt ćwiczeń

Ćwiczenia:

https://quizlet.com/385433165/level-a2-lesson-81-life-ambitions-cele-zyciowe-flash-cards/


Klasa 7 

Zadania:

Przepisz do zeszytu i przetłumacz:

Writing - Notes (making arrangements)

Zadania 5 str. 89 - napisz notatkę

Zadanie 1,3 str. 83 - zeszyt ćwiczeń 

Ćwiczenia:

https://quizlet.com/246621293/level-a2-lesson-77-flash-cards/