3-4 latki
Słownictwo
Shapes - kształty
circle | koło |
triangle | trójkąt |
square | kwadrat |
big | duży |
small | mały |
Ćwiczenia:
Połącz, nazwij i pokoloruj.
5 latki
Słownictwo
Vehicles | Pojazdy |
car | samochód |
bus | autobus |
bike | rower |
train | pociąg |
tractor | traktor |
lorry | ciężarówka |
motorbike | motocykl |
scooter | hulajnoga |
Ćwiczenia:
Połącz, nazwij i pokoloruj.
Klasa 2
Cele lekcji:
Nauka nazw produktów spożywczych.
Gramatyka:
She likes fish and soup.
Ona lubi rybę i zupę.
She doesn't like eggs.
Ona nie lubi jajek.
Zadania
Zadanie 18 str. 51 - książka ucznia - Popatrz na tabele. W zeszycie napisz co lubi, a czego nie lubi Colette i Linguini. Zwróć uwagę na przyład.
Zadanie 13,14 str. 48 - zeszyt ćwiczeń
Zadanie 13,14 str. 48 - zeszyt ćwiczeń
We wtorek dnia 02.06.2020 napiszecie krótki test sprawdzający waszą wiedzę z Unitu 6.
Klasa 3
Cele lekcji:
Dni tygodnia, hobby.
Gramatyka:
I go swimming on Monday.
Pływam w poniedziałek.
He/she does ballet at the weekend.
On/on uprawia na balet w weekend.
Zadania:
Zadanie 18 str. 51 - książka ucznia - W zeszycie, narysuj i napisz.
Zadanie 11 str. 47 - zeszyt ćwiczeń
Zadanie 13,14 str. 48 - zeszyt ćwiczeń
Zadanie 15 str. 49 - zeszyt ćwiczeń
We wtorek dnia 02.06.2020 napiszecie krótki test sprawdzający waszą wiedzę z Unitu 6.
Klasa 4
Zdania przeczące w czasie Present Simple
Do tworzenia przeczeń używamy operatora do + not. Forma skrócona: don't.
W trzeciej osobie liczby pojedynczej operator przyjmuje formę does + not. Forma skrócona: doesn't.
Schemat tworzenia zdań przeczących | |||
Podmiot | Orzeczenie | Reszta zdania | Polskie tłumaczenie |
I | don't speak | Japanese. | Ja nie mówię po japońsku. |
You | Ty nie mówisz po japońsku. | ||
He | doesn't speak | On nie mówi po japońsku. | |
She | Ona nie mówi po japońsku. | ||
It | Ono nie mówi po japońsku. | ||
We | don't speak | My nie mówimy po japońsku. | |
You | Wy nie mówicie po japońsku. | ||
They | Oni nie mówią po japońsku. |
Forma czasownika jest taka sama dla wszystkich osób, tzn. W trzeciej osobie liczby pojedynczej nie dodajemy już końcówki -s. Końcówka -s przechodzi do operatora.
I speak English. / I don't speak Russian.
Ja mówię po Angielsku. / Ja nie mówię po Rosyjsku.
He speaks English. / He doesn't speak Finnish.
On mówi po Angielsku. / On nie mówi po Fińsku.
http://dobragramatyka.pl/present-simple
Zadanie 6,7 str. 97 - książka ucznia
Zadanie 7 str. 97 - książka ucznia - - przepisz i przetłumacz
Zadanie 1,2,3 str. 61 - zeszyt ćwiczeń
Ćwiczenia:
https://quizlet.com/246497165/level-a1-lesson-72-pets-zwierzeta-domowe-flash-cards/
Klasa 5
Czytanie
Zadanie 2 str. 115 - książka ucznia
Zadanie 1,2 str. 72 - zeszyt ćwiczeń
Ćwiczenia:
https://quizlet.com/305310421/level-a1-unit-8-having-fun-flash-cards/
Klasa 6 b
Will - wyrażanie przewidywań.
Will (future simple):
Stosujemy w następujących sytuacjach:
- gdy w chwili mówienia podejmujemy decyzję o zrobieniu czegoś;
(It's cold. I will close the window.)
- gdy przewidujemy przyszłość opartą o oczekiwania, pewność, obawy, prawdopodobieństwo....; generalnie gdy wypowiadamy własną opinię o wydarzeniu i kiedy wiemy, że coś jest prawie pewne:
(I’m sure she will come.
Tom will probably try the bungee jumping.
His parents think he will pass his exam.)
- oferując pomoc, prosząc o pomoc, obiecując....
(He will apologise, I promise.
I will help you with the garden.)
Budowa zdania twierdzącego: podmiot + will + orzeczenie (czasownik w formie podstawowej bez to) + reszta zdania.
Zadanie 2 str. 110 - książka ucznia
Zadanie 1,2 str. 69 - zeszyt ćwiczeń
Ćwiczenia:
https://quizlet.com/385436215/level-a2-lesson-82-out-of-class-flash-cards/